نرم افزار Help Desk – بررسی 7 مزیت سامانه Help Desk

نرم افزار Help Desk - بررسی 7 مزیت سامانه Help Desk

نرم افزار Help Desk به خوبی جای خود را در بخش IT شرکت‌ها باز کرده است. در واقع در دنیای امروزی دیگر شکی نیست که راه حل های مدرن ارائه شده در سامانه Help Desk مزایای شگفت انگیزی را برای سازمان ها به ارمغان می آورد. مدیران فناوری اطلاعات در شرکت‌های بزرگ مدت‌هاست که این موضوع را درک کرده‌اند. در واقع سامانه هلپ دسک یک ابزار عالی در بخش IT که فرآیندها را ساده می کند و کارایی را بهبود می بخشد و در عین حال صرفه جویی قابل توجهی در منابع برای سازمان به ارمغان می آورد.


بررسی مزیت های نرم افزار Help Desk

شاید در نگاه اول به این واقعیت برسید که نرم افزار Help Desk تنها یک ابزار است و بخش های دیگر در سازمان ها نیز باید به خوبی فعالیت کنند تا کارایی این نرم افزار خود را نشان دهد. در صورتی که این نگرش قدیمی و منسوخ شده است. البته نمی توان منکر این موضوع شد که در یک شرکت و سازمان، تمام بخش های IT باید عملکرد درستی از خود نشان دهند تا یک نرم افزار Help Desk بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. با این حال فرآیند استفاده از سامانه هلپ دسک و نتایج بدست آمده از پژوهش ها این موضوع را به خوبی ثابت کرده است که استفاده از این نرم افزار نقش بالایی در بهبود عملکرد سازمان ها دارد.

بررسی 7 مزیت استفاده سامانه Help Desk شرکت دینا

سامانه Help Desk شرکت دینا که با نام نرم افزار تیکتینگ فارسی نیز شناخته می شود یکی از کاربردی ترین نرم افزار های هلپ دسک در ایران است. در این مقاله، مزایا و همچنین نکات و روش‌های کلیدی برای استفاده بهتر از این سامانه را بررسی می‌کنیم که می‌تواند به شما در مدیریت و استفاده بهتر از این سامانه کمک کند.


بررسی 7 مزیت استفاده سامانه Help Desk شرکت دینا


1- نرم افزار Help Desk به شما کمک می کند فرآیندها و گردش کار خود را ساده کنید.

راه‌حل های ارائه شده توسط نرم افزار Help Desk به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید که یک درخواست پشتیبانی چگونه ایجاد و فرایند بررسی به آن چگونه انجام شود. از دریافت پرس و جو، تخصیص آن به یک نماینده برای پاسخگویی تا حل پرس و جو و جمع آوری بازخوردهای پرسنل، مشتریان و کارمندان. همه این موارد به اعضای تیم بخش IT کمک می کند تا به وضوح نقش خود را در در فرآیند های سازمانی ایفا کرده و به آنها این قدرت می دهد تا به خوبی مشکلات و نیاز های کاربران را رفع کنند.

در واقع استفاده از یک سامانه هلپ دسک به شما کمک می کند که دیگر پاسخ های تکراری را ارائه ندهید. همچنین شما می توانید به سرعت به موضوعات و درخواست های کاربران رسیدگی کرده و این اطمینان را به کاربران و کارمندان ارائه دهید که مشکلات آنها در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ داده خواهد شد. سامانه Help Desk فرآیند پاسخگویی خودکار به کارکنان را سرعت می بخشد. استفاده از سامانه Help Desk باعث می شود که فرایند پاسخ دهی و گردش کار در اتوماسیون ها بسیار ساده تر شود. این نرم افزار با یک رابط بصری به شما این امکان می دهد عناصر پاسخگویی و گردش کار را در ساده ترین شکل ممکن پیاده سازی کنید.


2- استفاده از سامانه Help Desk حجم کار را کاهش می دهد.

این یک نکته اثبات شده است که سامانه Help Desk فشار کاری تیم IT را به شدت کاهش می دهد. این سامانه به آنها کمک می کند تا روی کارهای مهم تمرکز کنند. نرم افزار اطلاعات دقیق را از سیستم ها جمع آوری کرده و به همراه پرسش ها و درخواست های هر کاربر در بانک اطلاعاتی خود ذخیره می کنند. سپس از این اطلاعات برای تجزیه و تحلیل شرایط هر سیستم و کاربر استفاده می کنند. در نتیجه دیگر نیازی به دوباره کاری ها و جمع آوری اطلاعات به صورت دستی نیست. تمام این فرایند ها در پس زمینه و بدون نیاز به اپراتور انجام می شود.

اگر کاربر (کارکنان و پرسنل سازمان ها و ادارات) با رایانه خود با مشکل مواجه است، سیستم مدیریت دارایی یکپارچه سامانه هلپ دسک می تواند جزئیات دستگاه را نشان دهد و به حل مشکل به راحتی کمک کند. با یک راه حل یکپارچه ارائه شده از طریق پایگاه دانش نرم افزار، پرسنل بخش IT به راحتی می توانند اطلاعات دقیق در مورد سوالات مشتریان را پیدا کنند و راه حل آن را برای فرد مربوطه یا تمام افراد به اشتراک بگذارند.


3- نرم افزار تیکتینگ فارسی استانداردها را حفظ می کند و انطباق را تضمین می کند.

نرم افزار تیکتینگ فارسی از استاندارد های روز دنیا پیروی می کند. در واقع هنگامی که با یک سازمان و یا اداره بزرگ سروکار دارید، حفظ کیفیت پاسخ ها یا خدمات ارائه شده به افراد آسان نیست. بدون آموزش و ابزار مناسب و همچنین یک استراتژی کنترل کیفیت، این فرآیند می تواند به اعتبار بخش IT لطمه وارد کند.

همچنین در برخی از صنایع بزرگ، بانک ها، ادارات مالی و همچنین ادارات بهداشت و درمان، فعالیت های نرم افزار تیکتینگ فارسی می تواند به بهبود عملکرد و افزایش سرعت پاسخ دهیی کمک شایانی کند. نرم افزار تیکتینگ فارسی تمامی این فرآیندها را استاندارد می کند. این اطمینان حاصل می کند که کیفیت در سراسر سازمان ثابت است و داده های گسترده ای را برای حل مشکلات به کار می گیرد نمایش می گذارد.


نرم افزار تیکتینگ فارسی استانداردها را حفظ می کند و انطباق را تضمین می کند.

نرم افزار تیکتینگ فارسی استانداردها را حفظ می کند و انطباق را تضمین می کند.


4- سامانه هلپ دسک امنیت شبکه IT شما را بهبود می بخشد

سامانه هلپ دسک می تواند در بهبود فرایند های امنیتی شبکه نیز به شما کمک کند. امنیت سایبری شبکه فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات پایدار و قوی به کارکنان بسیار مهم است. یک سامانه هلپ دسک می‌تواند به شما کمک کند دستگاه‌ها و سلامت آن‌ها را ردیابی کنید و آنها را برای هرگونه مشکل امنیتی یا فعالیت غیرمجاز تحت نظر داشته باشید.

راه حل های یکپارچه ارائه شده در این نرم افزار می تواند به شما کمک کند تا به روز رسانی های امنیتی منظم را ارسال کنید و خطرات امنیتی IT را کاهش دهید. همچنین می‌تواند نقش مهمی در بررسی سخت افزار های معیوب و کارکرد های آنها داشته باشد. به این نکته باید توجه داشت که خطرات امنیتی تنها از خارج سازمان نیستند و حتی یک هارد دیسک معیوب می تواند نتایج فاجعه باری را برای شرکت‌ها وسازمان ها ایجاد کند.


5- نرم افزار هلپ دسک تجربه کارمند را بهبود می بخشد.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، یک نرم افزار Help Desk می تواند بار کاری را برای تیم شما کاهش دهد. راه حل ارائه شده توسط این نرم افزار تجربه ای روان را برای کارمندان بخش های مختلف به ارمغان می آورد. یک نرم افزار هلپ دسک می تواند به راحتی تجربه پرسنل و کارمندان را بهبود ببخشد. این نرم‌افزار می‌تواند یک تجربه چند کاناله را برای پرسنل را فراهم کند که از طریق تلفن، ایمیل یا چت زنده با هم ارتباط برقرار کنند. همچنین این نرم افزار می‌تواند زمان پاسخگویی را بهبود بخشد و به‌روزرسانی‌های به‌موقع را ارائه دهد.


6- نرم افزار هلپ دسک خدمات ارائه شده توسط سازمان را بهبود می بخشد.

نرم افزار Help Desk ارائه شده توسط شرکت دینا داده های زیادی را در مورد تعامل با کارمندان، گردش کار، عملکرد کارکنان و سایر جنبه های خدمات جمع آوری می کند و بینش های عملی را برای بهبود آن ارائه می دهد. مدیر بخش IT و یا مدیران رده بالای شرکت‌ها و سازمان ها می‌تواند از این بینش‌ها برای تغییر گردش کار، بهبود آموزش کارکنان، برنامه‌ریزی بهتر بودجه و ارائه خدمات بهتر به سازمان استفاده کنند. سازمان همچنین می تواند از داده های این نرم افزار برای درک جمعیت شناسی کارمندان، نیازهای آنها و برای بهبود خدمات خود استفاده کند.


7- نرم افزار تیکتینگ فارسی به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که کیفیت خدمات همانطور که در SLA تعریف شده است.

توافقنامه سطح خدمات یا همان SLA، اهداف، دامنه و استاندارد خدماتی را که سامانه هلپ دسک ارائه می‌کند، تعریف می‌کند. این اساساً توافقی بین ذینفعان و مدیر سامانه هلپ دسک است. این توافقنامه مشخص می کند که چگونه نرم افزار هلپ دسک به سازمان در اهدافش کمک می کند. در واقع با استفاده از این نرم افزار مدیران بخش IT می توانند متوجه شوند که تیم آن ها در کجا کوتاهی کرده است و استراتژی ها را بر اساس بینش های نرم افزار پیاده سازی کنند.


خرید نرم افزار Help Desk

خرید نرم افزار Help Desk


معرفی نرم افزار Help Desk شرکت دینا

نرم افزار Help Desk شرکت دینا یک نرم افزار جامع در زمینه پاسخ‌دهی به مشکلات و نیازهای کاربران و پرسنل است. در این نرم افزار مجموعه‌ای از ماژول‌ها برای کارایی بیشتر کنار هم قرار گرفته‌اند. با استفاده از این نرم افزار شما می‌توانید با کمترین هزینه‌ی ممکن، بیشترین بازدهی را برای سازمان و واحد کاری خود به ارمغان بیاورید.

ویژگی های منطبق با چارت سازمانی

سامانه Dina Help Desk به منظور دسترسی به تمامی موجودیت های سازمانی نظیر کاربران، دارایی ها و مدیریت رخدادها و فرآیندهای وابسته به تمامی موارد مذکور در حوزه فناوری اطلاعات طراحی و پیاده سازی شده است از این رو یکی از قابلیتهای کاربردی سامانه اجرا و پیاده سازی آن روی بستر چارت سازمانی و تنظیم گزارشات و عملیات سیستم منطبق بر حوزه اختیارات کاربران در سطوح و طبقه بندی های مختلف نظیر منطقه، شعبه، نمایندگی و… می باشد که با توجه به این قابلیت با خیالی آسوده از انحصار اطلاعات سازمانی خود در طبقات متنوع سازمانی می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید.


خرید نرم افزار Help Desk

خرید نرم افزار Help Desk به راحتی و با استفاده از سایت شرکت دینا امکان‌پذیر است. در صورتی که می‌خواهید از نزدیک با این سامانه آشنا شده و قابلیت‌های آن را مورد بررسی قرار دهید می‌توانید نسخه دموی این سامانه را دریافت کنید. شما می‌توانید به راحتی و تنها با ارسال تیکت از کارشناسان و مشاوران دینا در زمینه نصب و راه‌اندازی این سامانه کمک دریافت کنید.

نوشته های مرتبط

ارسال یک نظر