سامانه تیکتینگ فارسی – معرفی 5 مزیت اصلی این سامانه

سامانه تیکتینگ فارسی – معرفی 5 مزیت اصلی این سامانه

سامانه تیکتینگ فارسی بسیار کارآمدتر از ایمیل و دیگر روش های ارتباطی است. به عنوان یک سازمان یا کسب و کار کوچک، شما می‌توانید به راحتی از سیستم های تیکتینگ که با نام نرم افزار ثبت درخواست نیز شناخته می شود، برای ساده و مؤثر کردن مراحل پشتیبانی استفاده کنید. در واقع شما می‌توانید حجم زیادی از کارهای روزمره خود را از این طریق کاهش داده و بر رشد کسب و کار خود از طریق خدمات سریع و پاسخگو تمرکز کنید. این سیستم همچنین به سازمان ها و شرکت ها و مدیران آنها کمک می‌کند که به راحتی با مشکلات و درخواست های کاربران و حتی مشتریان آشنا شده و حتی بتوانند آنها را بر اساس نیازشان اولویت بندی کنند.


سامانه تیکتینگ فارسی چیست؟

سامانه تیکتینگ فارسی که با عنوان نرم افزار ثبت درخواست نیز شناخته می شود، کلیه تعاملات پشتیبانی در (بخش های مختلف یک سازمان) از پلتفرم های مختلف مانند تلفن، چت زنده، ایمیل و رسانه های اجتماعی را جمع آوری و مدیریت می کند. این سامانه نمایندگان پشتیبانی فناوری اطلاعات را قادر می سازد تا انواع مختلف درخواست ها را به افراد، منابع یا بخش صحیح منتقل کنند تا بهترین نتیجه را در سریعترین زمان را بدست آورند.

این سیستم همچنین سوابق را ثبت و بایگانی می کند؛ به سازمانها اجازه می دهد اطلاعات مربوط به سطح خدمات تیم های پشتیبانی خود را جمع آوری کنند. داده های جمع آوری شده در بهبود فرایندهای تجاری سازمان مفید است. استفاده از این سامانه در تمامی شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوص به امری واجب و مهم تبدیل شده است.


سامانه تیکتینگ فارسی چیست؟

سامانه تیکتینگ فارسی چیست؟


مزایای سیستم تیکتینگ

هر سازمانی به یک سیستم تیکتینگ موثر نیاز دارد. چراکه تیکتینگ به شما امکان می دهد پشتیبانی فناوری اطلاعات سازمان شما، کارآمد و متمرکز و بایگانی شده باشد. یک سیستم تیکتینگ از روند کاری شما پشتیبانی می کند و به شما کمک می کند تا با هر مشکلی کنار بیایید و به شما امکان می دهد مشکلات را از لحظه ثبت تا حل و فصل آنها، مدیریت کنید.

  • تیکتینگ باعث حفظ مشتری و برندینگ می شود.
  • تیکینگ باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.
  • تیکتینگ باعث پشتیبانی بهتری می شود.
  • تیکتینگ به وضوح سرعت و بهره وری پشتیبانی را افزایش می دهد.
  • سیستم تیکتینگ توانایی حل مشکلات و سازماندهی بهم ریختگی و هرج و مرج ها در سازمان ها را دارد.

اگر فکر می کنید که سازمان شما بیش از پیش از کنترل خارج می شود، زمان آن فرا رسیده که سیستم تیکتینگ الکترونیک را اجرا کنید. تیکتینگ به شما کمک می کند تا با مسیریابی تمامی درخواستهای خدمات در یک مکان، وقت بیشتری صرفه جویی کنید.


مدیریت درخواست ها در سامانه تیکتینگ به چه صورت است؟

مدیریت درخواست ها در سامانه تیکتینگ به صورت کاملا فرآیند است. در نتیجه یک چرخ کامل و شناسایی شده برای تمامی درخواست ها و فرآیندها در این سمانه پیاده سازی شده است. همچنین مدیران و کارمندان هر بخش می توانند بر اساس نیاز های خود، فرآیند ها سازماندهی و مدیریت کنند. با توجه به این موارد می توان گفت که چرا یک تیک در یک سازمان از قواعد زیر پیروی میکند:

  • ایجاد تیکت: در این مرحله توسط یک فرد یا یک واحد در یک سازمان یک تیکت یا درخواست ایجاد می شود.
  • مشاهده تیکت: نماینده پشتیبانی به درخواست نگاه می کند و اقدامات لازم را انجام می دهد. به عنوان مثال، نماینده پشتیبانی درخواست را به اپراتور دیگری اختصاص می دهد. در اینجا فرایند مدیریت درخواست به بهترین شکل ممکن انجام می شود.
  • انجام درخواست: نماینده و مسئول تیکت، موضوع مطرح شده را بررسی و نسبت به حل آن اقدام خواهد کرد. فرایند حل درخواست ها منطبق بر چارت سازمانی هر اداره و سازمان تعریف می شود.
  • حل موضوع درخواست: در این بخش مسئله و درخواست حل شده است. در نتیجه پیامی به صاحب تیکت در خصوص مسئله و نحوه انجام کار ارسال می شود.
  • اتمام فرآیند مدیریت درخواست: درخواست پس از به روزرسانی اطلاعات مشتری بسته و در بایگانی ثبت می شود. همچنینی در صورت نیاز راه حل ارائه شده در بانک دانش سامانه ثبت شده تا در صورت نیاز افراد دیگر نیز به ان دستسرسی داشته باشند.

اهمیت استفاده از نرم افزار ثبت درخواست در سازمان ها

اهمیت استفاده از نرم افزار ثبت درخواست در سازمان ها


اهمیت استفاده از نرم افزار ثبت درخواست در سازمان ها

اهمیت استفاده از نرم افزار ثبت درخواست در سازمان ها از این جهت است که سازمان ها به ابزاری برای مدیریت مسائل کارکنان خارج از ارسال ایمیل و تماس برای توضیح مشکلات نیاز دارند. نرم افزار تیکتینگ تمام درخواست های خدمات را دریافت می کند و آنها را به یک صندوق ورودی هدایت می کند. این سیستم‌ می‌توانند تمامی پرسش‌های مربوط به منابع انسانی، حقوقی، فناوری اطلاعات و پشتیبانی را ذخیره و مدیریت کنند.

این سامانه قابلیت های سیستمی بالایی دارد. برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

  • قابلیت اجرا در شبکه های محلی و اینترنت
  • سیستم تحت وب
  • قابلیت استفاده همزمان چندین کاربر بدون محدودیت
  • بدون نیاز به نصب در سیستم کاربران
  • امکان تعریف کارشناس به تعداد نامحدود
  • محدود کردن کارشناسان به دپارتمان های خاص
  • امکان تعریف کاربر به تعداد نامحدود
  • مدیریت سطوح دسترسی کاربران
  • امکان مدیریت قالب ایمیل های ارسالی
  • مدیریت فایل های بارگذاری شده
  • تعریف و مدیریت بخش ها (دپارتمان)
  • ثبت ایمیل مختص بخش و ارسال درخواست های مربوط به ایمیل
  • قابلیت دسته بندی تیکت ها از نظر اهمیت (عادی، مهم، اضطراری)
  • مدیریت وضعیت های تیکت (در حال بررسی، بسته و…)
  • مشاهده و فیلتر تیکت های ارسالی
  • محدودیت دسترسی کارشناسان به دپارتمان های خاص
  • قابلیت تغییر بخش و ارجاع تیکت به بخشی دیگر
  • پاسخگویی به صورت نامحدود به درخواست ها
  • قابلیت افزودن فایل های پیوست
  • ارسال پاسخ کارشناس به ایمیل کاربر

ادغام نرم افزار Help Desk و سامانه تیکتینگ فارسی

نرم افزار Help Desk و سامانه تیکتینگ فارسی می توانند در کنار هم به راحتی مشکلات بسیاری از شرکت ها و سازمان های دولتی و وخصصو را برطرف کنند. در واقع این دست از سامانه ها که به سامانه های پشتیبانی، تیکتینگ (Ticketing) و یا هلپ دسک Help Desk شهرت دارند؛ قابلیت مدیریت درخواست های کاربران را دارد. در نتیجه سازمان ها و شرکت ها می توانند با استفاده از امکانات این سامانه، مکانیزم مناسبی جهت امور پشتیبانی به پرسنل و کارمندان خود ارائه دهند.

سامانه هلپ دسک چه کمکی به بخش پشتیبانی سازمان ها می کند؟

امروزه در تمامی سازمان ها وشرکت های دولتی و خصوصی، بیشتر تیم‌های پشتیبانی مشتریان از یک نرم افزار به نام سامانه هلپ دسک یا همان نرم افزار Help Desk استفاده می‌کنند، این تکنولوژی به تیم پشتیبانی در دریافت، مدیریت، سازماندهی، خودکارسازی یا اتوماسیون، پاسخ دادن و گزارش گیری از سوالات و مشکلات مشتریان کمک می‌کند. بهترین خدمات پشتیبانی توسط تیم‌هایی ارائه می‌شود که از سامانه هلپ دسک یا نرم افزار‌های Help Desk مدرن و یکپارچه (هماهنگ شده با سامانه تیکتینگ فارسی) استفاده می‌کنند تا سطح عملکرد هر کارشناس پشتیبانی و راه حل‌هایی که به مشتریان ارائه می‌کنند، افزایش یابد.

نکته مهم

در واقع سامانه هلپ دسک یا میز خدمت برای استفاده شرکت ها، سازمان ها، نهاد ها (هر شخص حقیقی یا حقوقی که محصول یا خدمتی ارائه می دهد) جهت ساماندهی و خودکارسازی فعالیت های پشتیبانی از قبیل مدیریت درخواست ها و پیگیری آنها، راهنمایی آنلاین و مستندات آموزشی است.

سیستم های هلپ دسک عموما از چندین ماژول داخلی استفاده می کنند که برخی از آنها جهت ارتباطات داخل سازمانی و برخی دیگر برای ارتباطات خارج از سازمانی تهیه شده اند. در واقع یک سامانه هلپ دسک جامع می تواند هم در جهت سرویس دهی با درخواست های داخل سازمان و هم خارج از سازمان پیاده سازی شود. به همین دلیل سامانه هلپ دسک در کنار سامانه تیکتینگ فارسی میتوانند کارایی بخش پشتیبانی هر شرکتی را تا چند برابر افزایش دهد. با استفاده از این نرم افزار تماس های پشتیبانی شما به شکل قابل توجهی کاهش خواهند یافت.


راهکار های مناسب در استفاده از سامانه Help Desk در سازمان ها

راهکار های مناسب در استفاده از سامانه Help Desk در سازمان ها


راهکار های مناسب در استفاده از سامانه Help Desk در سازمان ها

راهکار های مناسب در استفاده از سامانه Help Desk در سازمان ها برای بهبود فرآیند تیکتینگ ها به راحتی پیاده سازی شده است. برای مثال در سامانه هلپ دسک دینا شما می‌توانید سیستم را به گونه ای پیکر بندی کنید که بسیاری از امور طبق برنامه ریزی قبلی انجام گیرد و مدیریت تیکت‌ها به صورت خودکار توسط قواعد گردش کار، تائیدیه‌های خودکار، آگاه سازی خودکار و سایر مکانیزم‌های اتوماسیون نرم افزار انجام شود و تمرکز کارشناسان تیم پشتیبانی فقط بر روی درخواست‌ها و مشکلات کاربران و پرسنل باشد.

سامانه Help Desk دینا در کنار نرم افزار تیکتینگ، یک نرم افزار مبتنی بر ITIL است که تمامی نیاز های شما را در حوزه فناوری اطلاعات بر آورده می کند. سامانه هلپ دسک دینا شامل چندین ماژول نرم افزاری مانند نرم افزار تیکتینگ، نرم افزار مدیریت گردش کار، مدیریت وظایف، مدیریت درخواست ها، مدیریت دارایی ها و غیره است که بر اساس نوع سازمان و شرکت شما پیکر بندی شده و کارایی بخش های پشتیبانی را به شدت افزایش می دهد.


معرفی نرم افزار Help Desk شرکت دینا

نرم افزار Help Desk شرکت دینا یک نرم افزار جامع در زمینه پاسخ‌دهی به مشکلات و نیازهای کاربران و پرسنل است. در این نرم افزار مجموعه‌ای از ماژول‌ها برای کارایی بیشتر کنار هم قرار گرفته‌اند. با استفاده از این نرم افزار شما می‌توانید با کمترین هزینه‌ی ممکن، بیشترین بازدهی را برای سازمان و واحد کاری خود به ارمغان بیاورید.


خرید نرم افزار Help Desk

خرید نرم افزار Help Desk به راحتی و با استفاده از سایت شرکت دینا امکان‌پذیر است. در صورتی که می‌خواهید از نزدیک با این سامانه آشنا شده و قابلیت‌های آن را مورد بررسی قرار دهید می‌توانید نسخه دموی این سامانه را دریافت کنید. شما می‌توانید به راحتی و تنها با ارسال تیکت از کارشناسان و مشاوران دینا در زمینه نصب و راه‌اندازی این سامانه کمک دریافت کنید.


 

نوشته های مرتبط

ارسال یک نظر