سئوی سایت چیست – بررسی 6 نکته اصلی در سئو

سئوی سایت چیست – بررسی 6 نکته اصلی در سئو

سئوی سایت امروزه به یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی سایت تبدیل‌شده است و فرقی نمی‌کند که سایت شما به چه منظور راه‌اندازی شده است. یک سایت شخصی است یا یک سایت تجاری است. برای اینکه سایت شما به‌خوبی توسط موتور جستجوگر گوگل دیده شود و در نتایج جست‌وجوی گوگل در رتبه‌های بالا قرار داشته باشید باید فرآیندهای سئوی سایت را به‌خوبی انجام دهید.

سئوی سایت چیست؟

قبل از اینکه در خصوص سئوی سایت و روش‌های سئو کردن سایت صحبت کنیم باید درک درستی از سئو داشته باشیم. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که سئو کردن سازی و فرایند سئوی سایت فرآیندی برای بهینه سازی سایت برای بهتر دیدن شدن توسط موتور های جست و جو است. البته همین نکته هم برای تمامی سایت‌ها کافی است تا به آن توجه بسیار بالایی داشته باشند. تقریباً می‌توان گفت که موتور جستجوگر گوگل در تمامی دنیا استفاده می‌شود و دیگر موتورهای جستجوگر همه نتایج خود را شبیه به نتایج گوگل نشان می‌دهند. به همین دلیل رتبه سایت شما در نتایج جست‌وجوی گوگل اهمیت بسیار بالایی دارد.

سئو به چه معنا است ؟

سئو مخفف کلمه بهینه سازی برای موتور جستجو یا همان search engine optimization است. در واقع فرآیند بهینه سازی به محتوای شما کمک می‌کند که بهتر و سریع در توسط موتورهای جستجو مخصوص گوگل دیده شود.

جواب سؤال سئو چیست خیلی ساده و در عین حال خیلی تخصصی است. شما باید محتوای ایجاد شده در سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید؛ یعنی اینکه بر اساس قوانین و استانداردهای موتورهای جستجو محتوای خود را تغییر داده و آن را بهینه سازی کنید. هدف از این کار این است که موتورهای جستجو مانند گوگل وقتی بخشی از محتویات شما را مشاهده می‌کنند بتوانند خیلی سریع به کلمات کلیدی و هدف اصلی محتوای شما دسترسی پیدا کند.


سئوی سایت چیست؟


مثال ساده در خصوص مفهوم سئو

برای بهتر روشن شدن موضوع یک مثال برای شما می‌زنیم. برای مثال کاربر که در گوگل عبارت لازانیا سبزیجات را جستجو می‌کند. در واقع بر اساس کلمه کلیدی گوگل تشخیص می‌دهد که هدف کاربر پیدا کردن دستورالعمل تهیه لازانیای سبزیجات است. حال اگر شما در سایت خود مقاله‌ای در خصوص لازانیای سبزیجات نوشته باشید و در آن دستورالعمل تهیه آن را نیز قرار داده باشید گوگل محتوای شما را در نتایج جستجو به کاربر نشان خواهد داد.

نکته مهم

سایت‌ها بر اساس اعتباری که نزد گوگل دارند رتبه بندی می‌شوند؛ یعنی هرچه یک سایت نزد گوگل اعتبار بیشتری داشته باشد رتبه بالاتر و بهتری خواهد داشت.

هدف اصلی سئوی سایت

سئو به سایت شما کمک می‌کند که محتوای خود را بر اساس استانداردهای گوگل بهینه سازی کنید تا اعتبار بالاتری به دست بیاورید و در نتیجه در رتبه‌های برتر نتایج گوگل نشان داده خواهید شد.

استاندارد گوگل برای سئو کردن سایت ها

گوگل برای اینکه سایت‌ها دارای روندی یکسان و شانسی برابر باشند یک سری استانداردها را تعریف کرده است و به طراحان سایت‌ها اعلام کرده است که باید این استانداردها را در سایت‌های خود رعایت کنند تا در نتایج گوگل نشان داده شوند. مجموعه این استانداردها به‌عنوان سئوی سایت شناخته می‌شود.

این استانداردها هر سال یا چند سال یک‌بار تغییر می‌کنند تا سایت‌ها بهتر و کاربر پسند تر شوند. یکی از مهم‌ترین این استانداردها رعایت حقوق کپی‌رایت در نوشته‌ها و متون است. در واقع سایت‌هایی که مطالب و نوشته‌های دیگر سایت‌ها را به کپی می‌کنند حقوق کپی‌رایت این سایت‌ها را نقض می‌کنند و گوگل به‌شدت روی این موضوع حساس است و سایت‌هایی که توسط گوگل به‌عنوان کپی کننده شناخته می‌شود مجازات شده و این مجازات به معنی حذف شدن کامل این سایت‌ها از نتایج موتور جست‌وجوی گوگل است. شاید برای شما هم جالب باشید که بدانید در حال حاضر گوگل سعی می‌کند که سایت‌های دانلود فیلم را به دلیل عدم رعایت حقوق کپی‌رایت و دانلود غیرقانونی فیلم‌ها از نتایج خود حذف می‌کند.


عناصر اصلی سئو: سئوی داخلی و سئوی خارجی

وقتی به صورت اصولی صحبت از سئو می‌شود دو روش برای انجام آن وجود دارد. سئوی داخلی و سئوی خارجی

سئوی داخلی:

سئوی داخلی در خصوص ایجاد محتوا برای بهبود رتبه سایت شما است. این امر به معنی قرار دادن کلمات کلیدی در صفحات و محتوای سایت شما است. همچنین به معنی نوشتن مرتب محتوا باکیفیت بالا، اطمینان از قرار دادن متاها و برچسب‌ها و همچنین تولید عناوین حرفه‌ای با استفاده از کلمات کلیدی اصلی است.

سئوی خارجی:

سئوی خارجی به معنی بهینه سازی محتوا در سایت‌های دیگر است. این بهینه سازی شامل موارد گوناگون می‌شود: مانند کسب بک لینک از سایت‌های دیگر. این بخش از سئوی شامل ایجاد لینک‌ها و ایجاد محتوایی است که افراد می‌خواهند برای دیگران به اشتراک بگذارند. سئوی خارجی نسبت به سئوی داخلی نیاز به سرمایه و کار بیشتری دارد و به شدت برای بهبود سئوی سایت ضروری است.


چگونه سایت خود را سئو کنیم؟


 

چگونه سایت خود را سئو کنیم؟

حال که با سئوی سایت تا حدودی آشنا شدید به این موضوع می‌پردازیم که چگونه سایت خود را سئو کنیم. برای اینکه سایت خود را سئو کنید و فرایند سئوی سایت را انجام دهید باید مجموعه از فعالیت‌ها را انجام دهید. این فعالیت‌ها عموماً در متون سایت‌ها و محتواهای سایت‌ها انجام می‌شود. بااین‌حال بخشی از آن نیز در بدنه سایت‌ها انجام می‌شود که به بهبود سئوی سایت کمک می‌کند.

1- معرفی سایت به گوگل

برای این‌که سایت شما توسط ربات‌های جست‌وجوگر گوگل شناخته شود باید آن را به گوگل معرفی کنید. در این حالت گوگل سریع‌تر سایت شما را بررسی می‌کند و محتوای سئوی شده آن را به کاربران نمایش می‌دهد. برای این کار شما باید در بخش گوگل وبمستر یک حساب کاربری ایجاد کنید و سایت خود را در این حساب ثبت کنید تا گوگل لینک‌های سایت شما را بررسی کند.

دومین کار ثبت سایت خود در ابزار گوگل آنالیتیک است. با این کار می‌توانید رفتار کاربران و ورودی کاربران را به سایت خود بررسی و مشاهده کنید و با استفاده از آن فعالیت‌های بعدی خود روی سایت را برنامه‌ریزی کنید. گوگل آنالیتیک یکی از بهترین ابزارها برای بررسی سئوی سایت و رفتار کاربران است.

2- استفاده از شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در سئوی سایت داشته باشند. استفاده از شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود که کاربران بیشتر با سایت و محصولات و خدمات شما آشنا شود و همچنین ورود کاربران از شبکه‌های اجتماعی برای گوگل بسیار مهم است و گوگل ورود این افراد را به‌منزله بالا بودن اعتبار سایت شما حساب می‌کند. هر چه که کاربران بیشتری از اینستاگرام، توییتر و یا فیس‌بوک وارد سایت شما شوند گوگل اعتبار سایت شما را بیشتر افزایش می‌دهد.

3- تولید محتوای متنی با کیفیت

همان‌طور که گفته شد مهم‌ترین کار برای سئوی کردن سایت و انجام فرایند سئوی سایت تولید محتوای متنی با کیفیتی است و محتوای متنی ایجاد شده در سایت باید کپی سایت‌های دیگر نباشد. شما می‌توانید متن سایت‌های انگلیسی و یا دیگر زبان‌ها را به فارسی ترجمه کنید و از آن‌ها در سایت خود استفاده کنید. البته این کپی نکردن متن‌ها شامل مشخصات محصولات نمی‌شوند. به‌عنوان‌مثال مشخصات یک مدل خاص از گوشی موبایل در تمام دنیا یکسان است او از نظر گوگل این متن کپی به‌حساب نمی‌آید اما استفاده از متن توضیحات و بررسی‌های دیگر سایت‌ها به‌صورت کپی شده از نظر گوگل خلاف قانون است.


تولید محتوای متنی با کیفیت

تولید محتوای متنی با کیفیت


4- تولید محتوای صوتی و تصویری با کیفیت

این روزها گوگل برای سئوی سایت علاوه بر استفاده از محتوای متنی به استفاده از محتواهای صوتی و تصویری نیز اهمیت قائل می‌شود. در واقع هر چه محتوای متنی شما باکیفیت باشد اما از لحاظ محتوای صوتی و تصویری شامل صوت، عکس و ویدئو ضعیف عمل کنید گوگل امتیاز کمتری به سایت شما می‌دهد. به همین دلیل است که امروزه تولید محتواهای صوتی و ویدئویی رشد بسیار بالایی داشته است چراکه برای گوگل اهمیت بسیار زیادی پیداکرده‌اند. شما می‌توانید محتوای ویدئویی خود را علاوه بر سایت روی کانال یوتیوب خود نیز قرار دهید و با این کار گوگل امتیاز بیشتری برای سایت شما قائل خواهد شد.

5- استفاده از کلمات کلیدی مناسب

استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای نشان دادن محتوای سایت‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همچنین استفاده بی‌رویه از کلمات کلید در داخل متن‌ها نیز به‌شدت برای سئوی سایت مضر است و گوگل مقدار مشخصی را برای این استفاده اعلام نکرده است اما بر اساس تجربه‌های به‌دست‌آمده مقدار کلمه کلید که در محتواهای متنی استفاده‌شده است نباید از 3 درصد از کل متن استفاده‌شده تجاوز کند. در خصوص انتخاب کلمه کلید مناسب باید رقبا و فعالیت خود را به‌خوبی بررسی کنید تا کلمه کلیدی مناسب را انتخاب و استفاده کنید. معمولاً در حال حاضر کلمات کلید به‌صورت سه کلمه انتخاب می‌شود و کلمات تک‌کلمه‌ای به‌شدت در اینترنت اشباع‌شده است و رقابت بسیار بالایی در این کلمات وجود دارد.

6- انجام موارد فنی خاص روی سایت‌ها

در کنار انجام این موارد شما باید روی سایت خود موارد فنی را نیز انجام تهدید. لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی در محتواهای متنی تولیدشده یکی از مهم‌ترین موارد سئوی سایت است. همچنین شما باید عنوان نوشته‌ها و لینک‌های آن‌ها را نیز بر اساس استانداردهای گوگل انجام دهید. لینک‌های طولانی از اعتبار بسیار پایینی در نزد گوگل برخوردار هستند. علاوه بر لینک‌ها باید سایت نیز از لحاظ کد نویسی و ساختاری برای سئو بهینه‌شده باشد و استفاده از کدهای بهینه‌شده و بالا بودن سرعت اجرای سایت در کسب امتیاز بیشتر از گوگل بسیار مؤثر است.


نتیجه گیری نهایی

درنهایت گوگل با بررسی این موارد به سایت شما امتیاز می‌دهد و این امتیاز باعث می‌شود که رتبه سایت شما در جستجو کلمه‌های کلیدی مشخص شود. هرچه که امتیاز شما بالاتر باشد در نتایج جست‌وجو رتبه بالاتری خواهید داشت. به یاد داشته باشید که برای سئوی سایت ممکن است وارد بیشتری نیاز باشد که انجام دهید این موارد را می‌توان مهم‌ترین موارد به‌حساب آورد.

اگر می خواهید نتایج کار خود را مشاهده کنید حداقل 6 ماه باید صبر داشته باشید. استراتژی سئوی خود را تنظیم کنید. سعی کنید با تولید محتوای منظم و باکیفیت در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرید. باید به گوگل نشان دهید که هنوز فعال هستید و به بهترین شکل ممکن یک محتوای باکیفیت و سئو شده را تولید و منتشر می کنید.


خدمات طراحی سایت در اراک به صورت تخصصی

طراحی سایت در اراک به دلیل وجود کسب و کار های گسترده و شرکت های متنوع در طی این سال ها بسیار مورد توجه بوده است . عموما این شرکت ها به دنبال تیم و مجموعه هایی هستند که به صورت تخصصی در زمینه طراحی سایت و سئو فعالیت داشته باشند . در واقع شرکت‌های زیادی در ایران وجود دارند که می توانند بر اساس نیاز کاربران اقدام به طراحی و کدنویسی سایت كنند بااین‌حال تعداد شرکت‌هایی که به‌صورت حرفه‌ای این کار را انجام میدهند بسیار کم است.

مجموعه دینا با تکیه بر دانش و توانای خود توانسته است در زمینه خدمات طراحی سایت در اراک به صورت تخصصی قدم های مثبت و بزرگی را بردارد. از طراحی سایت برای فروشگاه های بزرگ تا کسب و کار های صنعتی ، نمایندگی های فروش و غیره از جمله فعالیت های ما است. به همین دلیل تیم برنامه نویسی و تولید محتوای دینا به عنوان یک تیم حرفه ای و با تجربه در استان مرکزی شناخته می شود .

طراحی سایت در اراک توسط مجموعه دینا

مجموعه دینا با داشتن بهترین برنامه نویسان و کادری مجرد می تواند بر اساس نیاز مشتریان خود اقدام به ارائه خدمات طراحی سایت در اراک به صورت تخصصی نماید. خدمات طراحی سایت در اراک و سئوی سایت این مجموعه به عنوان یک از بهترین ها در ایران شناخته می شود. شما می‌توانید به‌راحتی از این خدمات قرار داده شده در این بخش استفاده کرده و از پشتیبانی خوب و حرفه‌ای در طول مدت قرارداد خود بهره مند شوید.


طراحی سایت در اراک توسط مجموعه دینا

طراحی سایت در اراک توسط مجموعه دینا


سوالات متداول:


1. چقدر طول می کشد تا سئو کار کند؟

برای فرایند سئو شما باید یک برنامه بلند مدت داشته باشید. سئو اینگونه نیست که نتایج خود را فردا یا در اواخر هفته و یا چند روز بعد نشان دهد. سئو یک مسیر زمان بر برای موفقیت است و شما باید در این مسیر ثابت قدم و صبور باشید تا به رتبه‌های دلخواه خود برسید. معمولا فرایند سئو یک سایت ساده 6 الی 12 ماه طول می کشد.


2. مهمترین عامل در بازاریابی سئو چیست؟

در بازاریابی سئو هیچ عامل مهمی به تنهایی وجود ندارد. همه عوامل مهم هستند. نکته مهم این است که شما باید محتوای خود را بر اساس استاندارد های سئو تولید کرده و منتشر کنید. فراموش نکنید که حتی اگر محتوای خود را به خوبی سئو کنید ولی محتوای شما بی کیفیت باشد، هیچ تاثیر مثبتی روی سایت شما نخواهد داشت. چرا که بازدید کننده ها از محتوای شما خوششان نخواهد آمد.


3. چگونه در گوگل سریع تر رتبه خود را بهبود ببخشیم؟

بهترین راه برای بهبود رتبه خود در گوگل تلاش مستمر و منظم است. اگر می خواهید در رقابت پیروز شوید باید بیشتر و قویتر از رقیب خود کار کنید. باید پیوند های سالم ایجاد کنید، محتوای باکیفیت تولید کنید، محتواهای قبلی را به روز کنید. انجام این کارها به روز ها و شاید ماه ها زمان نیاز دارد.


4. آیا می توان سایت را بدون سئو رتبه بندی کرد؟

البته که میتوانید، برای اینکار باید مقداری شانس هم داشته باشید. اکثر کسب و کارها به این صورت است که در اینترنت چیزی را ارائه می دهند که برای آن رقیب های زیادی وجود دارد. حال ممکن است شما کسب و کار و یا خدماتی را ایجاد کنید که رقیبی نداشت باشید. پس محتوای شما بدون سئو میتواند در نتایج گوگل نشان داده شود. در صورتی که کسب و کار و خدمات شما دارای رقیب است و یک فضای رقابتی وجود دارد به هیچ عنوان بدون سئو نمی توانید رتبه‌های مناسبی به دست بیاورید. برای پیروز شدن در این رقابت شما باید درک جامع از بازاریابی محتوایی و سئو داشته باشید.


5. هزینه سئو چقدر است؟

هزینه سئو به موارد زیاد بستگی دارد. شما می‌توانید از یک متخصص برای بهبود سئو سایت خود استفاده کنید. البته می‌توانید همه کارها را خودتان انجام دهید. نکته مهم این است که اگر خودتان این کارها را انجام دهید بسیار برای شما هزینه بر و زمان بر خواهد بود.


 

نوشته های مرتبط

ارسال یک نظر