سامانه هلپ دسک یک نرم افزار جامع برای مدیران IT شرکت‌ها و سازمان‌های متوسط و بزرگ است. این سامانه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که هر کدام از این بخش‌ها می‌توانند به راحتی نیازهای بسیاری را پوشش داده و با ارائه یک راهکار مناسب در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل سازمان ف کاربران و یا بخش IT را برطرف کنند. اگر شما در یک سازمان بزرگ کار می‌کنید و یا مدیریت یک اداره و شرکت را بر عهده دارید حتماً از سختی‌ها و چالش‌های پاسخگویی به سؤالات کارمندان خود آگاه هستید. پاسخ‌دهی به نیازها و رفع مشکلات کارمندان یکی از بخش‌های اساسی در سازمان‌ها است که باعث می‌شود راندمان کاری بالاتر رفته و کارمندان بهتر و سریع‌تر کار خود را انجام دهد.

استفاده از نرم‌افزارها و سامانه‌های مختلف در سازمان‌ها باعث شده که کارمندان و یا حتی مشتریان برای رفع مشکلات خود، به راحتی با ارسال یک درخواست که عموماً تیکتینگ نامیده می‌شود، مشکلات و نیازهای خود را برطرف کنند. البته این فرایند در هر سازمان روش خاص خود را دارد. با این حال مدیران سازمان‌ها همواره به دنبال راهکاری مؤثر و جامع هستند تا بتوانند به کارمندان خود یک آموزش ساده را ارائه داده و به راحتی به این افراد پشتیبانی‌های فنی مورد نیاز را ارائه بدهند. همین امر باعث به وجود آمدن نرم افزار هلپ دسک شده است. حال می‌توان به راحتی به این سؤال پاسخ داد که هلپ دسک چیست و چه‌کاری انجام می‌دهد؟

Table of Contents

هلپ دسک چیست و چه‌کاری انجام می‌دهد؟

سامانه هلپ دسک یک نرم افزار پشتیبانی و پاسخگویی فنی است که برای پاسخگویی به نیازها و پاسخ‌دهی به سؤالات کاربران و مشتریان ساخته شده است. نکته قابل‌توجه در خصوص استفاده از هلپ دسک این است که می‌تواند از آن در شرکت‌های کوچک، متوسط، بزرگ و حتی چندملیتی نیز استفاده کرد.در حال حاضر شرکت‌ها و سازمان‌ها، جهت برقراری ارتباطی مؤثر در فرایندهای پشتیبانی و پاسخگویی خود از سامانه‌های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری استفاده می‌کنند. هدف از این کار برآورده کردن نیازمندی‌های کاربران، کارمندان و پرسنل و حتی مشتریان است. دراین‌بین واحد فناوری اطلاعات (واحد IT) نقش به سزایی در اجرا و پیاده‌سازی این سامانه‌ها ایفا می‌کند.

سیستم‌های مبتنی بر فعالیت‌ها، انواع نرم افزار تیکتینگ فارسی ، نرم افزار مانیتورینگ شبکه ، نرم افزار ثبت درخواست کاربران، اتوماسیون های اداری، سامانه‌های ثبت اموال و غیره در پیشبرد بهتر فرآیند کاری و اداری سازمان به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل به یک سامانه مؤثر در پاسخگویی و مدیریت نیاز است تا بخش IT بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیازهای کاربران را برطرف کند. این سامانه مؤثر با نام سامانه هلپ دسک در دنیا شناخته می‌شود.

معرفی سامانه هلپ دسک دینا

معرفی سامانه هلپ دسک دینا

سامانه هلپ دسک دینا یک نرم افزار جامع در زمینه پاسخ‌دهی به مشکلات و نیازهای کاربران و پرسنل است. در این نرم افزار مجموعه‌ای از ماژول‌ها برای کارایی بیشتر کنار هم قرار گرفته‌اند. با استفاده از این نرم افزار شما می‌توانید با کمترین هزینه‌ی ممکن، بیشترین بازدهی را برای سازمان و واحد کاری خود به ارمغان بیاورید.

درواقع نرم افزار help desk دینا که با نام نرم افزار تیکتینگ فارسی نیز شناخته می‌شود شامل فرایندها و ماژول‌های کاربردی مختلفی است که مبتنی بر بستر شبکه ارائه شده‌اند. استفاده از این نرم افزار باعث می‌شود که کاربران در تمام لحظات و زمان‌های کاری به سامانه دسترسی داشته باشند. در نتیجه به‌طور قابل‌توجهی تماس‌های مکرر و مداوم تلفنی، ایمیل‌های پراکنده حاوی مشکلات مختلف کاربران، پیام‌های پراکنده و مکرر در اپلیکیشن های پیام‌رسان و غیره کاهش پیدا می‌کند.

تمامی پیام‌های کاربران و پرسنل به صورت جامع در یک بستر ساده ارسال می‌شود. دیگر نیازی به بررسی چندین بستر و پلتفرم جداگانه نیست. همین امر باعث می‌شود که در زمان پرسنل و مدیران IT سازمان‌ها و شرکت‌ها به‌شدت صرفه‌جویی شده و همچنین مدیریت پرسنل و کاربران آسان‌تر شود. با استفاده از سامانه Help Desk دینا شما مطمئن خواهید بود که مسئولیت‌ها و فرایندهای مرتبط با حوزه فعالیت شما به صورت کاملاً منسجم توسط کاربران در دسترس است و کاربر برای ثبت درخواست و یا اعلام مشکلات خود، با کوچک‌ترین پیچیدگی فنی مواجه نخواهد بود.

Help Desk دینا انتخاب هوشمندانه مدیران ارشد و مهندسین جامعه فناوری اطلاعات

وجود سطح کلانی از دستگاه ها ، کامپیوترها ، تجهیزات شبکه به همراه نیازمندی سازمان به مدیریت چرخه حیات آنها در سیستمی مدون و یکپارچه حقایقی از این دنیای جدید است که همیشه همراه کارشناسان و مدیران ارشد بود است که با ارائه یک سیستم یکپارچه Help Desk دینا می‌توانید بر بستر وب و موبایل آمار جامعی از موجودیت های یادشده را به همراه رضایت کاربران و مالکین آنها همیشه همراه داشته باشید.

ویژگی های منطبق با چارت سازمانی

سامانه Dina Help Desk به منظور دسترسی به تمامی موجودیت های سازمانی نظیر کاربران ، دارایی ها، و مدیریت رخدادها و وفرایند های وابسته به تمامی موارد مذکور در حوزه فناوری اطلاعات طراحی و پیاده سازی شده است از این رو یکی از قابلیتهای کاربردی سامانه اجرا و پیاده سازی آن روی بستر چارت سازمانی و تنظیم گزارشات و عملیات سیستم منطبق بر حوزه اختیارات کاربران در سطوح و طبقه بندی های مختلف نظیر منطقه ، شعبه ، نمایندگی و... می باشد که با توجه به این قابلیت با خیالی آسوده از انحصار اطلاعات سازمانی خود در طبقات متنوع سازمانی میتوانید آن را مورد استفاده قرار دهید .

Cropped image of business people working on laptops in office

اهمیت استفاده از نرم‌افزارهای هلپ دسک

با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی و نیاز مداوم به پاسخگویی سؤالات کاربران و مشتریان، متخصصین و مدیران انفورماتیک به نرم‌افزارهای مبتنی بر فرآیندهای IT که به سامانه‌های Help Desk معروف هستند روی آورده‌اند. اهمیت استفاده از این سامانه‌ها در سازگاری و انعطاف‌پذیری این سامانه‌ها با تمامی نیازمندی‌ها، عملیات اجرایی، گزارشات و درخواست‌های تمامی کاربران یک سازمان مرتبط با واحد فناوری اطلاعات است.

  1. یک سامانه Help Desk می‌تواند کاتالوگی از خدمات، فرآیندها، گزارشات و اموال سازمانی در حوزه IT باشد. همچنین می‌تواند به‌عنوان یک ابزار کارآمد جهت ارائه راهکارهای تخصصی در مدیریت اموال، رخدادها و مشکلات کاربران در حوزه‌های مختلف IT عمل کند.
  2. اهمیت سامانه‌های Help Desk آن‌چنان گسترده است که پلتفرم‌های متنوعی توسط شرکت‌های بزرگ در دنیا برای آن طراحی و ارائه‌شده است. این پلتفرم‌ها روزبه‌روز در حال گسترش و بزرگ شدن هستند.
  3. همچنین در دنیای مدرن استفاده مداوم از نرم افزارها و سخت افزارهای جدید در سازمان‌ها، نیاز سازمان‌ها به استفاده از فرایندهای جدید در کنترل و مدیریت درخواست‌ها را گسترش داده است.
  4. رشد دانش کاربران و کارشناسان به‌موازات استفاده از تکنولوژی‌های جدید باعث شده که سؤالات آن‌ها تخصصی‌تر و نیازهای آن‌ها گسترده‌تر شود. در این صورت به یک سامانه واحد و درعین‌حال کارآمد، نیاز است تا بتوان به سؤالات و مشکلات کاربران و پرسنل به راحتی پاسخ داد.

فرآیند همکاری ما

ارائه ی دمو و جلسات پرزنت به صورت حضوری و آنلاین ، پشتیبانی و مشاوره قبل از خرید

icon

بهره مندی از سیستم واکشی چارت سازمانی منطبق بر ساختار اکتیودایرکتوری

.

icon

بهره مندی از سیستم مدیریت و مونیتور مغایرت های سخت افزاری کامپیوتر ها

.

icon

ثبت و مدیریت کاربران و مالکین سیستم تجهیزات

.

icon

بهره مندی از فرم ساز هوشمند

.

icon

بهره مندی از سیستم مدیریت فعالیت شرکت های پیمان کار و کاربران پیمانی

.

icon

بهره مندی از گزارش قطعات کامپیوتر ها نظیر RAM,VGA,CPU,H.D.D,Main Board

.

Multitasking businessman working at night

استانداردسازی فرایندها

یک مجموعه موفق همواره وام دار استفاده از تجربه ، تخصص و تکنیک هایی است که منطبق بر مطالعه و دانش به روز باشد. نرم افزار Help Deskدینا با توجه به الگوی ساختاری ITILامکانات و ماژول های کاربردی خود را با افتخار در این زمینه در اختیار متخصصان و فرهیختگان کشور قرار داده است تا بتوانند گام های موثری در راستای نیازمندی های خود بردارند.

ویژگی های کلیدی سامانه Help Desk دینا

سهولت در دسترسی و حل مشکلات در سریع ترین زمان ممکن همواره دغدغه مدیران موفق بوده است. نرم افزار Help Deskدینا تلاش نموده است تا با دردست داشتن تکنیک ها و تئوری های سودمند و مبتنی بر دانش فناوری اطلاعات، در این راستا قدم های موثر تری را جهت همراهی و ایجاد پشتوانه ی نرم افزاری برای کارشناسان و متخصصین کشورمان بردارد.

icon

سرعت در پردازش و تولید گزارشات

...

icon

کانورت و ایمپورت داده ها با چند کلیک ساده

...

icon

رعایت و به کار گیری راهکارهای ITIL

...

icon

ارتباط با سامانه های میزبان از طریق وب سرویس

...

سازگار با تمامی مرورگرهای رایج و پلتفرم های سخت افزاری

سامانه جامع Help Deskدینا با داشتن ظاهری جذاب و کاربر پسند همراه همیشگی شما در ارسال و بازبینی درخواست هایتان خواهد بود . با استفاده از این ابزار به راحتی در هر مکان و زمان قادر خواهیدبود درخواست های خود را ارسال ، بررسی و حتی ارجاع دهید که با توجه به سرعت عملکرد شما در رسیدگی به درخواست ها بسیار موثر خواهد بود

چرا باید از نرم افزار تیکتینگ فارسی دینا استفاده کنیم؟

نرم افزار Help Desk دینا که با نام نرم افزار تیکتینگ فارسی نیز شناخته می‌شود یک نرم افزار چندکاره و جامع است. این نرم افزار ویژگی‌های خاص خود را دارد و نسبت به نمونه‌های خارجی از کیفیت و کارایی بالاتری برخوردار است. همچنین باید به این نکته نیز توجه کرد که راه‌اندازی سامانه‌های خارجی در داخل ایران به صورت نسخه رسمی و تجاری با توجه به شرایط تحریم و … تقریباً غیرممکن است.

علاوه بر این موارد حتی اگر بتوانیم به نسخه‌های خارجی خوب (Help desk software) نیز دسترسی داشته باشیم بازهم باید زمان و هزینه اضافی را برای ترجمه به زبان فارسی و ساده‌سازی جهت استفاده طیف کاربران سازمان تقبل کنید. به این موارد آموزش و تطابق کاربران و سناریوهای سازمانی با تحلیل‌های صورت گرفته را نیز اضافه کنید. این به معنی هزینه و زمان بیشتر برای استفاده از نرم افزار خواهد بود.

در کنار این موارد می‌توان به مهم‌ترین فاکتور در خرید یک نرم افزار نیز اشاره کرد، پشتیبانی فنی و آنلاین در کوتاه‌ترین زمان ممکن! عدم دسترسی به پشتیبانی آنلاین و کارشناسان جهت ارائه راه‌حل و یا حل مشکلات احتمالی در زمان رخداد خطاها و پیام‌های مبتنی بر بستر شبکه و یا ساختار نرم افزار یکی از مهم‌ترین مواردی است که باعث می‌شود شرکت‌ها به سراغ نرم‌افزارهای مشابه خارجی نرود. در نتیجه می‌توان گفت که بهترین گزینه استفاده از نمونه‌های داخلی در سازمان‌ها و شرکت‌ها است. البته سامانه هلپ دسک دینا ویژگی‌ها و مزیت‌های بیشتری را نیز دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.


ویژگی‌ها و مزیت‌های استفاده از هلپ دسک دینا

ویژگی‌ها و مزیت‌های استفاده از هلپ دسک دینا


ویژگی‌ها و مزیت‌های استفاده از هلپ دسک دینا

نرم افزار هلپ دسک دینا دارا مزیت‌ها و ویژگی‌های زیادی است با این حال برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  1. این نرم افزار رفتار کامل یک نرم افزار مانیتورینگ شبکه را دارا است. با استفاده از این نرم افزار شما می‌توانید به راحتی مشخصات سخت افزاری و نرم افزار تمامی سیستم‌ها را جمع‌آوری کنید.
  2. ایجاد گزارش‌های آماری از وضعیت دستگاه‌ها و سخت‌افزارها برای بررسی وضعیت سلامت آن‌ها و همچنین مدیریت هزینه‌های مربوط به حوزه تعمیرات و خرید تجهیزات IT و سخت افزارهای وابسته از دیگر ویژگی‌های این سامانه است.
  3. این سامانه به صورت نرم افزار ثبت درخواست، می‌تواند به راحتی عنوان و شرح کامل درخواست کاربران را بدون محدودیت زمانی و مکانی به همراه ارسال الحاقات لازم، دریافت کرده و جهت پیگیری‌های بعدی آن‌ها را در بانک اطلاعاتی خود ذخیره کند.
  4. این سامانه این قابلیت را دارا است تا امکان پیگیری‌های دقیق، لحظه‌ای و آنلاین از سوی کاربران بدون نیاز به برقراری تماس و انتظارات مکالماتی تلفنی ارائه دهد.
  5. این سامانه بر اساس نوع کارکرد سازمان و شرکت قابل‌برنامه‌ریزی است. در نتیجه ابزاری همیشه در دسترس برای کاربران را ارائه می‌دهد. فرقی نمی‌کند که در شرایط دورکاری، مأموریت‌ها و اعزامات و غیره باشید. شما می‌توانید به راحتی در بستر وب و اپلیکیشن از این سامانه استفاده کنید.
  6. سامانه Help Desk دینا به‌منظور دسترسی به‌تمامی موجودیت‌های سازمانی نظیر کاربران، دارایی‌ها، مدیریت رخدادها و فرایندهای وابسته در حوزه فناوری اطلاعات طراحی و پیاده‌سازی شده است. در نتیجه می‌توان به راحتی سامانه را در بستر چارت سازمانی پیاده‌سازی کرد. ارائه سطوح اختیارات کاربران یکی از ویژگی‌های متمایز این سامانه است.
  7.  سامانه هلپ دسک دینا قابلیت راه‌اندازی بر بستر شبکه‌های گسترده و فرا سازمانی را نیز دارد. در نتیجه در طبقه‌بندی‌های مختلف نظیر منطقه، شعبه، نمایندگی به راحتی قابل‌استفاده است. با توجه به این قابلیت با خیالی آسوده از تجمیع و یکپارچه‌سازی اطلاعات سازمانی، می‌توانید از این نرم افزار استفاده کنید.
  8. تولید شناسنامه سخت افزاری برای اموال واحد فناوری اطلاعات – شناسایی اطلاعات سخت افزاری کلاینت ها به راحتی توسط سامانه انجام شده و روی سروی ثبت خواهد شد و امکان رویت گزارشات مغایرتی و آماری برای مدیران فراهم است.
خرید نرم افزار هلپ دسک

خرید نرم افزار هلپ دسک

خرید نرم افزار هلپ دسک به راحتی و با استفاده از سایت دینا امکان‌پذیر است. در صورتی که می‌خواهید از نزدیک با این سامانه آشنا شده و قابلیت‌های آن را مورد بررسی قرار دهید می‌توانید نسخه دموی این سامانه را دریافت کنید. شما می‌توانید به راحتی و تنها با ارسال تیکت از کارشناسان و مشاوران دینا در زمینه نصب و راه‌اندازی این سامانه کمک دریافت کنید.

نکته مهمی که در خرید نرم افزار هلپ دسک دینا باید به آن توجه داشته باشید قیمت مناسب و کارایی بالای این سامانه است. این سامانه یکی از قدیمی‌ترین سامانه‌های موجود در ایران است. گستردگی و دامنه مشتریانی که از این سامانه استفاده کرده‌اند نشان دهد قدرت و کیفیت اجرایی بالای آن است. مجموعه داده کاوان دینا به‌عنوان تولیدکننده و ارائه‌دهنده این سامانه با سال‌ها تلاش و تجربه در این زمینه توانسته است نرم افزاری جامع و کاربردی را به مشتریان خود ارائه دهد.

سؤالات متداول در خصوص سامانه help desk

هلپ دسک چیست؟

هلپ دسک در واقع نوعی سامانه برای پشتیبانی و پاسخ‌دهی به سؤالات و نیازهای کاربران، پرسنل و مشتریان است. این سامانه در یک بستر سازمانی و در یک ساختار شبکه اجرا و پیاده‌سازی می‌شود.

نرم افزار هلپ دسک چه‌کاری انجام می‌دهد؟

هدف اصلی نرم افزار هلپ دسک حذف تماس‌ها و ایمیل‌ها. پیام‌های متعدد کاربران در بسترهای گوناگون است. به‌جای اینکه مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها در بسترهای مختلف به سؤالات و مشکلات کاربران و پرسنل خود رسیدگی کنند، در یک بستر واحد، کاربردی و ساده به این موارد رسیدگی می‌کنند. در نتیجه در زمان و هزینه‌ها به‌شدت صرفه‌جویی می‌شود.

خرید نرم افزار هلپ دسک به چه صورت است؟

برای خرید نرم افزار هلپ دسک شما می‌توانید به راحتی و با استفاده از سایت مجموعه داده کاوان دینا اقدام کنید. همچنین می‌توانید برای دریافت نسخه دمو از طریق سایت درخواست خود را ارسال کنید. کارشناسان و مشاوران دینا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما در تماس خواهند بود تا بهترین راهکار سازمانی را به شما ارائه دهند.

پشتیبانی نرم افزار هلپ دسک چگونه است؟

پشتیبانی سامانه هلپ دسک به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته است. شما می‌توانید به راحتی در تمامی ساعات شبانه‌روز با استفاده از سامانه تیکتینگ دینا درخواست و مشکلات خود را ارسال کنید. کارشناسان و مشاوران این مجموعه در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما در تماس بوده و به درخواست‌ها و سؤالات شما پاسخ خواهند داد.

سخت افزار مورد نیاز نرم افزار هلپ دسک

نرم افزار هلپ دسک دینا در بستر شبکه‌های سازمانی قابل‌اجرا و پیاده‌سازی است. سامانه هلپ دسک دینا منطبق بر سرور های رایج سازمانی است و به راحتی می توانید تحت سیستم عامل های ویندوزی و لینوکسی آن را اجرا و پیاده سازی نمایید . برای اتصال به این سامانه نیاز به نصب افزونه جانبی روی سیستم کلاینت های مشتریان نخواهد بود و صرفا با وارد کردن آدرس سامانه برای تمامی کارمندان قابل دسترس است. در کنار قابلیت های اصلی سامانه دسترسی به اپلیکیشن اندروید نیز توسط کاربران و کارشناسان امکان پذیر است و به راحتی می توانید آن را منتشر و نصب نمایید.