نرم افزارهاي Help Desk به فرآيند هاي IT سرعت مي بخشد
يک نرم افزار Help Desk به منظور کارکرد موثر فرآيند هاي ITIL طراحي شده است. اما وقوع اين مهم چگونه ممکن است ؟ يک نرم افزار Help Desk به زباني ساده تمامي کارهاي اضافي و مزاحم را ازميز کار شما حذف ميکند يا به عنوان مثال ، بسياري از موسسات کوچک و متوسط ناميده مي شود فن آوري IT را صرفا براي پاسخ به تماس هاي تلفني يا ورود مستقيم به سيستم حل مشکلات درگير ميکنند ، فرآيندهايي که مي توانند پر زحمت و وقت گير باشند در اين جااين سيستم به شما کمک ميکند تا فرآيند هاي فوق را به کمک E-mail مديريت نماييد.بدون آنکه کاربران مجبور باشند کارهاي خود را به منظور مراجعه حضوري به مسئولين IT يا برقراري تماس تلفني به ايشان متوقف سازند .به جاي آن ميتوانند تنها به ارسال ايميل و دريافت پاسخ بسنده نمايند .ضمن اينکه درايميل قابليت ارسال اتوماتيک پاسخ و پيگيري درخواست ارسالي نيز وجود دارد.اين امرموجب ايجاد سهولت درفعاليت هاي هردوطرف خواهد شد و بااين روش نه تنها ارتباط ساده ترمي شود بلکه موجب سازماندهي ، پيگيري و مشاهده تمامي پرسش وپاسخ هاي صورت گرفته در قالبي منسجم خواهد شد که توسط آن بتوان زمان بندي حل مشکل را تعريف نمود وبراساس آن روابط را ايجاد کرد.