
- 1401-11-10
- توسط: حسین براتی
- در: بلاگ
12 ایده تخفیف گذاری برای افزایش فروش می تواند به راحتی باعث افزایش در امد شما شود . فرقی نمیکند کسبوکار شما اینترنتی باشد یا یک کسبوکار و فروشگاه را اداره کنید. همواره تخفیف گذاری یکی از روشهای جلب مشتری بیشتر و افزایش فروش است اما برای این کار اصول و قواعدی است که باید رعایت شود و در این مقاله ما به شما 10 ایده تخفیف گذاری برای افزایش فروش را ارائه میدهیم تا شما با استفاده از این 12 ایده تخفیف گذاری برای افزایش فروش بتوانید فروش خود را بهراحتی افزایش دهید.
این روزها فروشگاهها برای افزایش فروش اقدام به تخفیف گذاری اجناس خود میکنند. شما هم ممکن است بارها تصمیم گرفته باشید که برای فروش بهتر و افزایش سهم فروش خود اقدام به تخفیف گذاری اجناس خود کنید؛ اما آیا در خصوص اصول تخفیف گذاری اطلاعاتی دارید؟ با ایدههای مختلف تخفیف گذاری برای افزایش فروش آشنایی دارید؟ برای پیدا کردن جواب این سؤالها تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
قبل از اینکه 12 ایده تخفیف گذاری برای افزایش فروش را برای شما توضیح دهیم باید در خصوص تخفیف گذاری و بهترین زمان تخفیف گذاری به شما اطلاعاتی را ارائه دهیم. درواقع تخفیف باید درست و بهجا و در زمان مناسب خود ارائه شود تا بیشترین تأثیر را داشته باشد. استفاده از استراتژیهای تخفیف باید بر اساس اهداف کسبوکار شما باشد. درواقع شما باید مشخص کنید که هدف شما از تخفیف افزایش فروش است و یا اینکه فقط قصد دارید انبار خود را خالی کرده و کالاهای قدیمی خود را به فروش برسانید. به همین دلیل بهتر است قبل از اینکه 12 ایده تخفیف گذاری برای افزایش فروش را به شما معرفی کنیم موارد زیر را انجام دهیم.
اینکه هدف اصلی و نهایی هر فروشگاهی از تخفیف افزایش فروش است حرفی کاملاً درست است اما ممکن اگر تنها هدف همین باشد ممکن است که به هدف خود نرسید و نتیجه نهایی برای شما رضایتبخش نباشد. به همین دلیل پیش از اینکه اعلم به تخفیف کنید هدفهای خود را مشخص کنید؛ مثلاً مشخص کنید که افزایش فروش را تا چه اندازه میخواهید؟ چه حاشیه سودی مدنظر شما است؟ آیا برای مشتریهای قدیمی تخفیفهای ویژهای دارید؟ جلب مشتری جدید به چه صورت است؟
بهعنوان یک فروشنده باید این را بهخوبی بدانید که همه مشتریان در چشم شما برابر نیستند. هر مشتری جایگاه ویژه و خاصی دارد. به همین ترتیب هم باید تخفیفهای قرار دادهشده برای مشتریان متفاوت باشد. بهعنوانمثال به مشتریان وفادار خود باید تخفیفهای بیشتری ارائه دهید.
اینکه تخفیف میدهید تا محصولات قدیمی را بفروشید در نوع خودش خوب است اما میتوانید در کنار فروش محصولات قدیمی به مشتریان خود محصولات جدید را هم معرفی کنید. درواقع در کنار اینکه محصولات قدیمی را به فروش میرساند میتوانید محصولات جدید را هم به مشتریان خود معرفی کنید تا آنها را هم به فروش برسانید.
علاوه بر اینکه باید تخفیفها را بهموقع و در زمان مشخص ارائه دهید باید آنها را به شکلی جذاب به مشتریان خود معرفی کنید. حتماً شما هم تبلیغات و جشنوارههای تبلیغی شرکتهای دیگر را دیدهاید. سعی کنید تخفیفهای خود را به شکل جذابی به مشتری منتقل کنید تا آنها نیز نسبت به خرید کالاهای شما اشتیاق نشان بدهند.
در این مقاله برای شما 12 ایده تخفیف گذاری برای افزایش فروش آماده کردهایم. شما میتوانید با بررسی این 12 ایده بهراحتی فرایند تخفیف گذاری کالاهای خود را انجام دهید.
ممکن است یک بازدیدکننده جدید وارد سایت شما شود، پس بهتر است قبل اینکه پنجرههای تخفیف را برای او بازکنید کمی صبر کنید. چراکه بازدیدکنندههای جدید معمولاً آمادگی لازم را برای خرید و پرداخت هزینه ندارند. پس بهتر است قبل از اینکه تبلیغات تخفیفی را به آنها نشان دهید کمی صبر کنید. شما میتوانید از آنها ایمیلشان را دریافت کرده و اعلام کنید که در صورت تمایل برای اطلاع از تخفیفیهای مجموعه ایمیل خودشان را ارسال کنند. در این صورت هم بازدیدکننده جدید خود را حفظ کردهاید و همینکه ایمیل آنها را دریافت کردهاید و بانک مشتریان خود را افزایش دادهاید.
البته قبل از انجام این کار باید مراقب مشتریهای قدیمی خود باشید، همچنین بهتر است که پیامهای تبلیغاتی و تخفیفهای خود را شخص سازی کنید تا بازدیدکنندهها متوجه شوند که این پیام برای آنها ارسالشده است. بهتر است از کلمات صمیمی مانند مشتری عزیز استفاده کنید. همچنین این نکته را نیز فراموش نکنید که باید دلیل تخفیف خود را به مشتری بیان کنید. سعی کنید دلیلهای قابلباور ذکر کنید تا مشتری به شما و تخفیفیهای سایت شما بیشتر اعتماد کند.
مهمترین ایده در 12 ایده تخفیف گذاری برای افزایش فروش این است که به مشتریان وفادار خود پاداش بدهید. یکی از بهترین روشها برای جلب رضایت مشتریان فعلی و حفظ آنها این است که به آنها اعلام کنید نسبت به این وفاداری آنها ابراز خرسندی میکنید. پس میتوانید به خریدهای جدید آنها تخفیفهای بیشتری ارائه دهید.
یکی دیگر از ایدههای مهم در 12 ایده تخفیف گذاری برای افزایش فروش استفاده از فرایند تخفیف گذاری مناسبتی است. شما میتوانید به بهانههای مختلف مانند انواع تعطیلات و مناسبتها تخفیف گذاریهای خود را شروع کنید. بهتر است از چند روز قبل این نوع تخفیف گذاریها را به اطلاع مشتریان خود برسانید.
ایجاد حس اضطرار و عجله در مشتریان
برای برخی از اجناس خود محدودیت کالایی تعریف کنید؛ مثلاً اعلام کنید که همین تعداد بیشتر نمانده و تخفیف هم خورده است. یا اینکه اعلام کنید فقط چند روز یا چند ساعت تا پایان تخفیفیهای شگفتانگیز ما باقیمانده است. در این صورت بادید کننده گاه و مشتریان شما برای استفاده از این تخفیفها عجله خواهند کرد.
یکی دیگر از ایدهها در 12 ایده تخفیف گذاری برای افزایش فروش این است که برای محصولات جدید خود تخفیفهای عرضه اولیه قرار دهید. بهعنوانمثال اگر میخواهید کالای شما در همان عرضه اولیه فروش خوبی را تجربه کند اعلام کنید که محصول شما با مثلاً 10 درصد تخفیف بهصورت پیشفروش ارائه میشود. یا به 100 نفر اولی که این محصول را خریداری کنند مقدار 15 درصد تخفیف داده میشود. البته نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت کنید این است که برای تخفیفهای خود مقدار منطقی در نظر بگیرید و در تخفیف دادن زیادهروی نکنید.
یکی دیگر از ایدههای جذاب و تأثیرگذار در 12 ایده تخفیف گذاری برای افزایش فروش ارائه تخفیفهای بیشتر در آزاری خرید بیشتر است. بهعنوانمثال اعلام کنید که به ازای هر 1 میلیون تومان خرید به سبد نهایی خرید شما 10 درصد تخفیف داده میشود. این تخفیف با تخفیفی که روی کالاها ارائه میدهید متفاوت خواهد بود. همچنین میتوانید اعلام کنید که به ازای خرید بیش از یک مقدار به مشتری تخفیفی بیشتری ارائه میدهید.
تخفیف خاص برای مشترکین خاص
یکی از بهترین استراتژیها که در 12 ایده تخفیف گذاری برای افزایش فروش قرارگرفته است ایده ارائه تخفیفهای خاص برای مشترکین خاص است. درواقع با این کار شما به مشتریان خود اعلام میکنید که اگر به باشگاه مشتریان شما ملحق شوند میتوانند از مزایا و تخفیفیهای خطای بهرهمند شوند. با این کار شما میتوانید باشگاه مشتریان خود را بهخوبی گسترش دهید. عضویت در این باشگاه و یا دریافت وجه اشتراک عضویت در این باشگاه بر اساس سیاستهای کاری و کسبوکار شما تدوین میشود.
یکی دیگر از ایدههایی که در 12 ایده تخفیف گذاری برای افزایش فروش قرار میگیرد ایده فروش پکیجی با تخفیف است. فرقی نمیکند کسبوکار شما چه چیزی باشد و شما چه محصولی را به فروش برسانید چراکه همواره برخی محصولات در فروشگاه شما به فروش نرفته و مشتری ندارند. شما میتوانید به ازای هر خرید کالا یکی از این کالاها را به مشتریان خود بهعنوان تخفیف ارائه دهید. البته در این صورت باید دقت کنید کالایی که بهعنوان تخفیفی ارائه میدهید ارزش خیلی بالایی نداشته باشد و شما ضرر کنید. با این کار هم فروش محصولات جدید خود را افزایش میدهند و هم محصولات قدیمی ته انبار مانده را به فروش میرساند.
ممکن است برخی از مشتریان شما سبد خرید کالاها را در سایت شما رها کنند و خرید خود را ناتمام بگذارند. این موضوع میتواند دلایل گوناگونی داشته باشد مثلاً یکی از دلایلی که اغلب خریداران خریدهای خود را نیمهتمام میگذارند هزینههای ارسال کالا و یا مالیات است که آنها را از خرید منصرف میکند. شما میتوانید برای این کار از مشتریان خود در هنگام خرید شماره تماس دریافت کنید و درصورتیکه سبد خرید آنها نیمهتمام باقی ماند با شمارههای آنها تماس گرفته و تخفیفیهای جالب و هیجانانگیزی را به آنها ارائه دهید. حتی میتوانید فرایند ارسال بار برای آنها رایگان کنید. این روش نیز یکی از 12 ایده تخفیف گذاری برای افزایش فروش است.
تخفیف بهشرط بازاریابی محصولات در فضای دیجیتال
یکی از روشهای مؤثر در 12 ایده تخفیف گذاری برای افزایش فروش فرایند تخفیفی دهی بهشرط بازاریابی است و در ای نروش منظور از بازاریابی همان بازاریابی دهانبهدهان است. بهعنوانمثال شما میتوانید به مشتری خود اعلام کنید که درصورتیکه محصول شمارا به دوست خود معرفی کند او در اولین خورید خود 20 درصد تخفیف دریافت خواهد کرد و شما نیز در خرید بعدی خود شامل 25 درصد تخفیف ویژه خواهید شد. جالب است بدانید که تأثیر بازاریابی دهانبهدهان بسیار بالا بوده و فروش شمارا بهشدت بالا میبرد.
یکی از ایدههای جذاب در 12 ایده تخفیف گذاری برای افزایش فروش این است که مشتریان خاص و وفادار خود را برای دورهمی و همایشها دعوت کرده و در این همایشها و دورهمی ها به آنها تخفیفیهای ویژه ارائه بدهید. این کار هم باعث جلبتوجه مشتریان شما شده و هم باعث افزایش فروش محصولات شما میشود. همچنین این کار باعث میشود که سطح رضایتمندی مشتریان شما بهشدت افزایش پیدا کند.
یکی دیگر از ایدههای موفق در 12 ایده تخفیف گذاری برای افزایش فروش این است که برای مشتریان خود بهصورت خصوصی تخفیف بدهید؛ مثلاً اعلام کنید که 20 درصد تخفیف فقط برای اعضای کانال یا گروه تلگرامی ارائه میشود. درصورتیکه عضو کانال یا گروه ما باشید میتوانید با کلیک روی گزینه تخفیفی 20 درصدی این تخفیف را در خریدهای خود اعمال کنید. با این کار افرادی که عضو کانال یا گروه شما هستند احساس خاص بودن کرده و از اینکه عضو این کانال هستند ابزار خشنودی میکنند.
ارائه تخفیف بهصورت خصوصی برای مشتریان
در این مقاله سعی شده 12 ایده تخفیف گذاری برای افزایش فروش به شما ارائه شود. شما میتوانید با بررسیها و تدوین سیاستهای خود از این 12 ایده تخفیف گذاری برای افزایش فروش استفاده کرده و فروش اینترنتی خود را تا مقدار قابلقبول افزایش دهید.
شرکت نرم افزاری داده کاوان دینا فعالیت خود را از سال 1397 با نام گروه نرم افزاری دینا و با همکاری گروهی از فارغالتحصیلان گرایش های رشته کامپیوتر و نرم افزار آغاز کرد . هدف این شرکت در ابتدا، تولید سامانه های جامع Help Desk مرتبط با فعالیت ها و عملکردهای واحد فناوری اطلاعات در تمامی سازمان ها و ادارات دولتی ، کارخانجات و تمامی مجموعه های خصوصی و دولتی است که در همین راستا شروع به تحلیل، طراحی و تولید سامانه جامع Help Desk دینا نمود . گسترش فعالیت های شرکت در سال 1398 و همچنین اخذ اعتماد مشتریان قبلی شرکت از جمله شرکت فرآورده های لبنی رامک در زمینه طراحی و تولید نرم افزارهای مبتنی بر پردازش تصویر و هوش مصنوعی و نیز تلاش جمعی تیم جوان و مستعد خود نهایتا موفق به تولید نرم افزار سفارشی چیدمان (چینا) جهت مدیریت هوشمند و مبتنی بر پردازش تصویر چیدمان محصولات رامک در تمامی فروشگاه ها و عاملین فروش در کشور گردید .
با گسترش فعالیتهای این شرکت از سال 1397 تاکنون، سبد محصولات شرکت نرم افزاری داده کاوان دینا در سطح کشور و خارج از کشور وسیع تر شده است که این امر، مرهون تلاش و همفکری تیمی متشکل از بهترین مهندسان و تکنسینها در بخش های مختلف طراحی، مهندسی، تحقیق و توسعه، تولید، کنترل کیفیت و … می باشد. این شرکت در طول سالهای فعالیت خود، همواره کوشیده است تا از طرفی با طراحی محصولاتی با بالاترین بازدهی و ارزنده ترین پشتیبانی های فنی در مقایسه با سایر محصولات مشابه؛ و از طرف دیگر با تولید محصولاتی با کیفیت،مبتنی بر دانش و فناوری روز دنیا ، متخصصین مجرب و رعایت استانداردهای بین المللی مربوطه محقق می شوند، گامی بلند در راستای رضایت مشتریان خویش و نیز ارتقای سطح تولید در داخل و خارج از مرزهای ایران عزیز بردارد. به امید ایزد منان …
ارسال یک نظر