فرآیند طراحی اپلیکیشن برای کسبوکارها چگونه است؟
فرآیند طراحی اپلیکیشن برای کسبوکارها دارای بخشهای مختلفی است. بااینحال قبل از اینکه بخواهید یک اپلیکیشن داشته باشید باید یاد بگیرید که چگونه یک اپلیکیشن سودآور طراحی کنید. برای اینکه بهخوبی با نکات اپلیکیشن های سودآور آشنا شوید بهتر است این 10 نکته را مطالعه کنید.
معرفی 10 نکته در طراحی اپلیکیشن برای کسبوکارها
این ده نکته شامل موارد زیر می شود:
1. ساخت اپلیکیشن سفارشی بهصورت منحصربهفرد
در اپ استور اپل، بیش از 2.2 میلیون برنامه برای دانلود وجود دارد. این رقم در فروشگاه Google Play بیش از 600 هزار برنامه مختلف است. این تعداد زیاد اپلیکیشنهای موجود در فضای آنلاین و دنیای اینترنت ممکن است در نگاه اول برای هر سازنده برنامهای تعجببرانگیز باشد. بااینحال همه این اپلیکیشن ها توسط عموم استفاده نمیشوند. از این گذشته، ایجاد یک اپلیکیشن سودآور که بتواند در مقابل رقبا بایستد، کار سختی است. این یک نکته مهم در طراحی اپلیکیشن است که باید در همان ابتدای کار به آن دقت شود. بهعنوانمثال یک چرخش سرگرمکننده در یک بازی محبوب ارائه دهید. راههای جدید و مؤثری را برای مدیریت پول یا زمان به کاربران ارائه دهید. برنامه خود را با گرافیکی خیرهکننده یا طرحی زیبا و ساده ارائه دهید، درواقع کاری کنید که آن را از سایر برنامههای مشابه متمایز کند.
2. طراحی اپلیکیشن را ساده نگهدارید.
ساخت اپلیکیشن برای کسبوکارها باید به ساده ترین شکل ممکن انجام شود. درحالیکه منحصربهفرد بودن برای ایجاد یک برنامه سودآور ضروری است، ممکن است هنوز هم نیاز داشته باشید که از خلاقیت خود بهصورت جدی استفاده کنید. یکی دیگر از نکات مهم در طراحی اپلیکیشن این است که آن را ساده و کاربردی طراحی کنید. درواقع اپلیکیشنی که برای استفاده بسیار پیچیده باشد یا دارای رابط کاربری بیشازحد تزئین شده و شلوغ باشد، به شانس موفقیت شما آسیب میزند.

ساخت اپلیکیشن سفارشی بهصورت منحصربهفرد
3. تلاش کنید تا اپلیکیشن را کاربرپسند طراحی کنید.
در ساخت اپلیکیشن سفارشی برای کسبوکارها باید حتما کاربر را مد نظر قرار دهید. در واقع مهم نیست که اپلیکیشن شما چقدر منحصربهفرد است یا چقدر عالی به نظر میرسد، اگر کاربران تان نتوانند بفهمند چگونه آن را کار کنند تمام تلاشهای شما بینتیجه است. در طراحی اپلیکیشن ایجاد یک رابط کاربری ساده و آسان برای استفاده مهم است. حتی اگر اپلیکیشن شما کاربرانی را هدف قرار دهد که دارای تجربه فنی بالایی هستند، بازهم شما باید اپلیکیشن خود را کاربرپسند طراحی کنید. درواقع هدف از دانلود اپلیکیشن شما این است که بخشی از زندگی و فرآیند کاری برای کاربران سادهتر شود.
شاید آنها در حال دانلود بازی هستند تا از آن لذت ببرند و درعینحال لحظاتی را برای استراحت از زندگی پرمشغله خود صرف کنند. یا در حال دانلود اپلیکیشن هستند تا امور مالی خود را مدیریت کنند، یا به دنبال برنامهای هستند که بهراحتی با دوستان و آشنایان خود ارتباط برقرار کنند. پس در فرآیند ساخت اپلیکیشن باید آن را کاربرپسند طراحی کرده و مطمئن شوید که آنها میتوانند بهسرعت و بهراحتی هر چیزی را که برای کارکرد برنامه شما نیاز دارند پیدا کنند.
4. در فرآیند توسعه کوتاهی نکنید.
هنگامیکه ایدهای برای طراحی اپلیکیشن برای کسبوکارها دارید، وقت آن است که واقعاً آن را ایجاد کنید. در حال حاضر هزاران منابع آنلاین وجود دارند که میتوانند به شما در ساخت یک اپلیکیشن کمک کنند. بااینحال باید به این نکته توجه داشته باشید که بدون تجربه توسعه اپلیکیشن حرفهای، نتیجه کار پیشرفته و حرفهای نخواهد بود. اگر میخواهید مطمئن شوید که ایده شما به اپلیکیشن سودآوری تبدیل میشود که آرزوی آن را دارید، بهتر است فرایند ایجاد اپلیکیشن را به افراد متخصص برونسپاری کنید.
5. یک ارتباط عاطفی با کاربران ایجاد کنید.
بهترین برنامهها و محصولات دیجیتال آنهایی هستند که ارتباط عاطفی با کاربران خود ایجاد میکنند. بهعنوانمثال بیشترین برنامههایی که در گوشی تلفن همراه خود از آنها استفاده میکند را در نظر بگیرید حداقل یک اپلیکیشن شبکه و یا رسانه اجتماعی محبوب درگوشی شما وجود دارد که شما از آن استفاده میکنید. طی بررسیهای انجامشده حدود 81 درصد از کاربران اپلیکیشن موبایل فیسبوک، 68 درصد فیسبوک مسنجر و 50 درصد از اینستاگرام دارند. در حال حاضر اپلیکیشن هایی که به کاربران برای ارتباط با افرادی که دوستشان دارند یا چیزی که به آن علاقه دارند خدماتی ارائه میدهند در صدر محبوبیت قرار داند.
6. یک مشکل رایج در بین کاربران را حل کنید.
در هنگام طراحی اپلیکیشن برای کسبوکارها باید به این نکته توجه داشته باشید که همه اپلیکیشن ها ارتباط عاطفی ایجاد نمیکنند. بلکه خوشبختانه راههای دیگری برای ایجاد یک اپلیکیشن سودآور نیز وجود دارد. شما میتوانید یک مشکل رایج را برای کاربران حل کنید. درواقع اگر برنامه شما راهحلی ارائه دهد که کاربران به آن نیاز دارند، درنتیجه سودآوری شما تضمینشده خواهد بود.

طراحی اپلیکیشن برای کسبوکارها
7. در هنگام طراحی اپلیکیشن یک نام مناسب را انتخاب کنید.
در هنگام طراحی اپلیکیشن باید یک نام مناسب برای آن انتخاب کنید. درواقع هنگامیکه برنامه شما وارد بازارهای اصلی شد، نام آن یکی از تنها شانسهایی است که برای جذب مخاطب برای دانلود در اختیاردارید. درنتیجه انتخاب مناسب یک نام این شانس را به اپلیکیشن شما میدهد که در شروع قدرتمند عمل کند. در هنگام انتخاب نام دقت کنید که نامی که انتخاب میکنید خیلی شبیه به برنامههای دیگر نباشد. سعی کنید نامی را انتخاب کنید که نشانهای از عملکرد شما باشد. درنهایت، در هنگام انتخاب نام چیزی را انتخاب کنید که تلفظ و املای آن آسان باشد. بهترین برنامهها ساده و جذاب هستند تا کاربران بتوانند بهراحتی درباره آنها به دوستان خود اطلاع دهند.
8. در هنگام طراحی اپلیکیشن همهچیز را به حرفهایها بسپارید.
در حالت کلی استخدام یک توسعهدهنده برای طراحی اپلیکیشن به شما کمک میکند تا یک برنامه کاربردی با ظاهری عالی داشته باشید، اما نباید تمام کنترل برنامه را در اختیار توسعهدهنده بگذارید. اگر تمام برنامهریزی و توسعه را برونسپاری کنید، نمیتوانید ببینید که ایدههای شما چگونه پیادهسازی میشود. در حالت کلی بهتر است توسعهدهندهای را انتخاب کنید که به شما امکان دهد بخشی از فرایند ایجاد اپلیکیشن را بر اساس ایدههای خودتان انجام دهید.
9. قبل از انتشار آن را تست کنید.
هنگامیکه برنامه شما ساخته شد، باید آن را بهخوبی تست کنید. این کار باید قبل از انتشار انجام شود. بسیاری از برنامههای جدید دارای اشکالاتی هستند که باید برطرف شوند. ممکن است برنامهایرادی داشته باشد و یا عملکردهایی داشته باشد که باعث شود برنامه کاملاً اجرا نشود. بهتر است که قبل از شروع به فروش و بازاریابی، با توسعهدهنده خود همکاری کرده و چندین تست را روی اپلیکیشن خود انجام دهید تا مطمئن شوید که برنامه شما بهترین عملکرد را داشته باشد.
10. تنظیمات لازم برای کارایی بهتر را انجام دهید.
درنهایت، هنگامیکه برنامه سودآور خود را راهاندازی کردید، برای اینکه آن را سودآور نگهدارید باید در چرخ زمانی مناسب آن را بهروزرسانی کرده و قابلیتها و ویژگیهای جدید به آن اضافه کنید. به این نکته دقت داشته باشید که در طراحی اپلیکیشن راهاندازی یک برنامه و سپس رها کردن آن بهتنهایی باعث افزایش سود نمیشود. اگر برنامه شما بعد از شروع موفقیت و باگذشت زمان تغییر نکند کمکم کاربران از آن خارجشده و به سراغ برنامههای جدیدتر میروند.

همه اپلیکیشن ها ارتباط عاطفی ایجاد نمیکنند
ارسال یک نظر