انواع بازاریابی محتوا و سئو – بررسی 7 نمونه آن

انواع بازاریابی محتوا و سئو – بررسی 7 نمونه آن

بازاریابی محتوا یکی از روش های موفق در زمینه بهبود کسب و کار است. در واقع بازاریابی محتوا نوعی بازاریابی است که هدف آن جذب مخاطب می باشد. در این نوع بازاریابی مخاطب جذب شده باید حفظ کرده و مخاطب تبدیل به یک کاربر دائمی سایت شود. این کار باعث بهبود کسب و کار و سودآوری بالای مجموعه خواهد شد.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا در واقع نوعی بازاریابی است که برخلاف بازاریابی های تبلیغاتی که به سمت مخاطب حمله می کنند، بیشتر تلاش می‌کند که با ارائه محتوایی جذاب و خلاقانه مشتری را جذب خود می کنند. در واقع این نوع بازاریابی بر اساس نامی که دارد بیشتر به دنبال تولید محتوا و استفاده از استراتژی های تولید محتوا برای جذب مخاطب و دائمی کردن مخاطب است. این کار باعث می‌شود که تأثیر بازاریابی روی مخاطب بیشتر بوده و ذهن مخاطب همواره روی محتوای ارائه متمرکز شود.

 بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا چیست؟

 

انواع بازاریابی محتوا

در دنیای دیجیتال امروزی بازاریابی محتوا به شکل های گوناگون ارائه می شود. در واقع ارائه بسترهای آنلاین و پلتفرم های دیجیتال باعث شده است که مدل های جدیدی از بازاریابی محتوا به وجود بیاید که تأثیر به مراتب بالاتری نسبت به تبلیغات عادی و تجاری دارند.

این نوع بازاریابی محتوا تأثیر بیشتری روی مخاطب می گذارد و باعث می‌شود که مخاطب تا مدت ها درگیر محتوای ارائه شده باشد.

انواع بازاریابی محتوا شامل دسته های زیر می شود:

• استفاده از وبلاگ ها:

یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی محتوا تولید وبلاگ ها است. در واقع وبلاگ ها به عنوان یکی از قدیمی ترین ابزارهای دیجیتال برای معرفی محصولات و خدمات معرفی می شوند. ایجاد وبلاگ ها بسیار کم هزینه و حتی شاید رایگان است. برنامه ریزی دقیق و ساماندهی وبلاگ ها تأثیر بسیار بالایی در بازاریابی محتوا خواهد داشت.

• استفاده از ویدئو ها

امروزه استفاده از ویدئو ها به یکی از جذاب ترین روش های بازاریابی محتوا تبدیل شده است البته باید به این نکته اشاره کنیم که در اینجا ویدیو های و تیزر های تبلیغاتی مد نظر ما نیست. ویدئو در اینجا شامل محتوایی خلاقانه است که مخاطب را با خود درگیر کرده و در کنار این درگیری فرآیند بازاریابی خود را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. امروزه ویدئوهایی از این قبیل بیشترین تأثیر را روی مخاطب خواهند داشت.

• استفاده از اینفوگرافیک ها:

امروزه استفاده از اینفوگرافیک ها به عنوان یکی از مؤثرترین و بهترین روش ها برای ارائه اطلاعات امرای به حساب می آیند. در واقع یکی از ابزارهای جدید برای بازاریابی محتوا استفاده از همین اینفوگرافیک ها است که می تواند اطلاعات مورد نیاز کاربران را در قالب یک عکس با شکل و شمایل زیبا و جذاب به آن‌ها ارائه دهد. اینفوگرافیک ها بسیار کم هزینه بوده و می توانند محتوای کاملی را به مخاطبان کسب و کارها ارائه دهند. حتی اینفوگرافیک ها می‌توانند سؤالات بسیاری را به راحتی پاسخ دهند و فرآیند بازاریابی را برای مخاطبان قابل فهم تر کنند.

انواع بازاریابی محتوا

انواع بازاریابی محتوا

• استفاده از کتاب های الکترونیک

یکی دیگر از روش های بازاریابی محتوا استفاده از کتاب های الکترونیکی یا همان PDF ها است. البته این کتاب ها به عنوان یک محتوای آموزشی به کاربران ارائه می شود. این کتاب ها شامل اطلاعات مفید کاملی در خصوص محصولات و خدمات است. معمولاً این نوع کتاب‌ها به مشتریان بالقوه ارائه می شوند.

• استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران دیگر

یکی از جدید ترین روش های بازاریابی محتوا استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران دیگر است. در واقع در این روش شما از دیگر کاربران می خواهید که با استفاده از کالا و یا خدمات شما یک محتوای متنی یا عکسی یا ویدئویی یا حتی صوتی تهیه کنند و برای شما ارسال کنند. شما این محتواها را جمع آوری کرده و به صورت دسته بندی شده مناسب در اختیار دیگر کاربران قرار می‌دهید. با این کار کاربران دیگر که هنوز مشتری شما نشده اند با مشتریان قدیمی شما آشنا شده و اعتماد بیشتری به شما و خدمات شما خواهند کرد. انکار یکی از بهترین روش ها برای جلب اعتماد کاربران جدید است.

• استفاده از الگو های رفتاری

یکی از جدید ترین روش های بازاریابی محتوا استفاده از الگوهای رفتاری کاربران اینترنت و دنیای دیجیتال است و در واقع در این روش شما از تصاویری استفاده می کنید و بر اساس این تصویر محتوای متنی روی آن‌ها قرار می دهید که با مناسبت‌های فرهنگی و اجتماعی همخوانی داشته باشد. در نتیجه شما یک محتوای تبلیغاتی بر اساس مناسبت های اجتماعی کرده اید که می تواند روی کاربران خود تأثیر مثبتی داشته باشد. الگو های رفتاری در صورتی که در زمان مناسب و با محتوای مناسب ایجاد شوند می توانند تأثیرات زیادی روی نظر مخاطبین داشته باشند. همچنین بازدهی این نوع بازاریابی محتوا بسیار بالا بوده و می تواند به خوبی باعث افزایش ترافیک سایت شما شوند.

استفاده از الگو های رفتاری

استفاده از الگو های رفتاری

• استفاده از اینفلوئنسر ها

در دنیای دیجیتال امروزی شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام به بخش جدا نشدنی از دنیای کاربران تبدیل شده اند. افراد و کاربران وقت زیادی را در طول شبانه‌روز در این شبکه های اجتماعی سپری می کنند. حال افرادی در این شبکه های اجتماعی قرار دارند که بازدیدکننده‌های زیادی دارند. این بازدیدکننده‌ها در واقع دنبال کننده های یا همان فالوور های این افراد هستند. هرچه که تعداد فالوور های این افراد بیشتر باشد تأثیرگذاری این افراد بیشتر خواهد بود. شما می‌توانید از این اینفلوئنسر ها برای بازاریابی محتوایی خود استفاده کنید. با تولید محتوا و با استفاده از کمک اینفلوئنسر ها شما می توانید به گروه زیادی از مخاطبین خود ف کالا و خدمات خود را معرفی کنید. امروزه درآمد اینفلوئنسر ها در شبکه هایی مانند اینستاگرام تا ماهانه چند صد میلیون تومان نیز می رسد.

 نمونه های بازاریابی محتوای موفق در جهان

نمونه های بازاریابی محتوای موفق در جهان

نمونه های بازاریابی محتوای موفق در جهان

در حال حاضر نمونه های موفقی از خصوص بازاریابی محتوا در دنیا وجود دارد. تقریباً 85 درصد از برندهای روز دنیا از بازاریابی محتوا برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنند. با اینکه برخی از بازاریابان به روش های قدیمی و سنتی پایبند هستند اما درصد بسیار بالایی از بازاریابان به قدرت بازاریابی محتوایی پی برده و از آن برای رشد کسب و کارها استفاده می کنند.

نمونه های موفق زیادی در زمینه بازاریابی محتوا در دنیا وجود دارند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می کنیم:

• شرکت سیسکو به عنوان غول دنیا تکنولوژی در زمینه شبکه های رایانه ای شناخته می شود. این شرکت در سال های اخیر فعالیت های زیادی را در شبکه های اجتماعی آغاز کرده است. نکته جالب توجه این است که سرمایه های تخصیص داده شده برای بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی در حدود 100 هزار دلار بوده است که برای این مجموعه اصلی رقم قابل توجهی نیست اما بازخورد و بازگشت سرمایه در این فرایند به نحوی بوده است که باعث تعجب مدیران این مجموعه شده است. در نتیجه سیسکو فرایند بازاریابی محتوای خود را در سال های اخیر کاملاً روی شبکه های اجتماعی معطوف کرده است.

• مجموعه توشیبا نیز در سال های اخیر فعالیت بازاریابی محتوای را آغاز کرده است و در این فرایند این مجموعه به راحتی با شرکت ها و فروشنده‌ها به تعامل پرداخته است و توانسته است به راحتی خدمات و محصولات خود را به مشتریان خود در سراسر دنیا معرفی کند. کمپین تبلیغاتی توشیبا در سال 2011 با نام Smart Community باعث شد که رتبه سایت این شرکت تا حد سیار بالایی بهبود پیدا کند. حتی صفحه لینکدین این مجموعه توانست 160 هزار فالوور جدیدی را به دست بیاورد که موفقیت بزرگی برای این مجموعه به حساب می آید. در سال های اخیر توشیبا یک کمپین تبلیغاتی دیگر با نام Toshiba Medical را راه اندازی کرده است که باعث شده توجهات بیشتری به این شرکت جلب شود.

نمونه های بازاریابی موفق در ایران

یکی از نمونه های موفق بازاریابی محتوا در ایران را می توان مجموعه دیجی کالا به حساب آورد. این مجموعه به راحتی با استفاده از فضای وب و دنیای دیجیتال توانست به خوبی خود را بر سر زبان ها بیندازد و به یک مجموعه موفق در دنیای دیجیتال و مارکتینگ تبدیل شود.

نمونه های بازاریابی موفق در ایران

نمونه های بازاریابی موفق در ایران

در این بین وب سایت دیجیکالا مگ توانست با ارائه محتوای جذاب به عنوان یک سایت کامل و مجله خبری آنلاین خود را به کاربران معرفی کند. در این وب سایت شما می توانید انواع بازاریابی محتوا از قبیل مقاله، خبر، پادکست، ویدیو و مصاحبه را مشاهده کنید. در این وب سایت اخبار دنیای تکنولوژی، نقد و بررسی محصولاتی که عموماً در سایت دیجی کالا وجود دارند قرار داده می شود هرروز به تعداد کاربران و بازدیدکننده‌های دیجی کالا مگ اضافه می شود.

خدمات داده کاوان دینا در حوزه بازاریابی محتوا

داده کاوان دینا می تواند با استفاده از نویسنده‌های خود محتوای مورد نظر شما را برای بخش های مختلف آماده‌سازی کند. این مجموعه به راحتی می تواند محتوای مورد نظر اینفوگرافیک ها و وبلاگ ها را تولید و تأمین کند.
همچنین داده کاوان دینا از افراد حرفه ای در زمینه تولید محتوای ویدیویی استفاده می‌کند. شما می‌توانید به راحتی محتوای مد نظر خود را به صورت یک محتوای ویدئویی جذاب دریافت نمایید. یکی از خدمات عالی و مناسب داده کاوان دینا تولید محتوا برای اینفلوئنسر ها است. شما می‌توانید محتوایی که قرار است توسط اینفلوئنسر ها تهیه و تولید شوند را در این مجموعه نگارش و تدوین کنید و سپس به دست این افراد برسانید تا یک محتوای عالی و غنی را برای شما تولید کنند.

خدمات داده کاوان دینا در حوزه بازاریابی محتوا

معرفی شرکت نرم افزاری داده کاوان دینا

شرکت نرم افزاری داده کاوان دینا فعالیت خود را از سال 1397 با نام گروه نرم افزاری دینا و با همکاری گروهی از فارغ‌التحصیلان گرایش های رشته کامپیوتر و نرم افزار آغاز کرد . هدف این شرکت در ابتدا، تولید سامانه های جامع Help Desk مرتبط با فعالیت ها و عملکردهای واحد فناوری اطلاعات در تمامی سازمان ها و ادارات دولتی ، کارخانجات و تمامی مجموعه های خصوصی و دولتی است که در همین راستا شروع به تحلیل، طراحی و تولید سامانه جامع Help Desk دینا نمود . گسترش فعالیت های شرکت در سال 1398 و همچنین اخذ اعتماد مشتریان قبلی شرکت از جمله شرکت فرآورده های لبنی رامک در زمینه طراحی و تولید نرم افزارهای مبتنی بر پردازش تصویر و هوش مصنوعی و نیز تلاش جمعی تیم جوان و مستعد خود نهایتا موفق به تولید نرم افزار سفارشی چیدمان (چینا) جهت مدیریت هوشمند و مبتنی بر پردازش تصویر چیدمان محصولات رامک در تمامی فروشگاه ها و عاملین فروش در کشور گردید . در ادامه نیز این مجموعه موفق به ساخت و ایجاد مجموعه نرم افزار فروشگاهی با نام سامانه جامع مدیریت و فروش آنلاین هایپر مارکت دینا سود شده است .

دینا، گروهی از جوانان مستعد، پرکار و خلاق

با گسترش فعالیت‌های این شرکت از سال 1397 تاکنون، سبد محصولات شرکت نرم افزاری داده کاوان دینا در سطح کشور و خارج از کشور وسیع تر شده است که این امر، مرهون تلاش و همفکری تیمی متشکل از بهترین مهندسان و تکنسین­ها در بخش های مختلف طراحی، مهندسی، تحقیق و توسعه، تولید، کنترل کیفیت و … می باشد. این شرکت در طول سالهای فعالیت خود، همواره کوشیده است تا از طرفی با طراحی محصولاتی با بالاترین بازدهی و ارزنده ترین پشتیبانی های فنی در مقایسه با سایر محصولات مشابه؛ و از طرف دیگر با تولید محصولاتی با کیفیت،مبتنی بر دانش و فناوری روز دنیا ، متخصصین مجرب و رعایت استانداردهای بین المللی مربوطه محقق می شوند، گامی بلند در راستای رضایت مشتریان خویش و نیز ارتقای سطح تولید در داخل و خارج از مرزهای ایران عزیز بردارد. به امید ایزد منان …

نوشته های مرتبط

ارسال یک نظر