استراتژی محتوا چیست؟ بررسی 5 سوال مهم و جواب آنها

استراتژی محتوا چیست؟ بررسی 5 سوال مهم و جواب آنها

استراتژی محتوا چیست ؟ این سوالی است که اکثر افراد و مدیران کسب و کار ها از از ما می پرسند. اگر بخواهیم در خصوص کار و هدف خود به نتیجه مشخصی برسیم باید از یک برنامه منظم و یک استراتژی عالی استفاده کنید. در خصوص تولید محتوا هم باید یک استراتژی وجود داشته باشد؛ اما آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که استراتژی محتوا چیست؟

برای تولید محتوا باید از چه روش‌ها و استراتژی‌هایی استفاده کرد؟

برای اینکه با جواب سؤال استراتژی محتوا چیست؟ آشنا شوید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله ما به شما فرایند استراتژی مناسب تولید محتوا را آموزش می‌دهیم. درنتیجه با استفاده از یک استراتژی مناسب کسب و کار شما رونق بیشتری پیداکرده و درنتیجه درامد شما بهتر و موفق‌تر از قبل خواهد بود. حال به جواب این سؤال می‌پردازیم که استراتژی محتوا چیست و چگونه باید یک استراتژی مناسب برای کسب و کار خود ایجاد کنیم. برای اینکه در این خصوص اطلاعات بیشتری کسب کنید به مقاله” استراتژی محتوایی چیست؟ بررسی 3 نیاز اصلی در استراتژی تولید محتوا” مراجعه نمایید.

استراتژی محتوا چیست و به چه دردی می‌خورد؟

 

استراتژی محتوایی به معنای تأمین نیازهای ابتدایی برای ایجاد یک تجارت الکترونیک بوده که به‌واسطه تولید محتوا و انتشار آن این تجارت انجام می‌شود. درواقع شما باید نیازهای اولیه فرایند تولید محتوا را با استفاده از یک استراتژی محتوایی ایجاد کنید. سپس محتوای خود را تولید کنده و آن را منتشر کنید و درنهایت این محتوای تولیدشده باید برای بهبود تجارت شما و افزایش کسب درآمد شما منتشر شود.

شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که استراتژی محتوا فقط در خصوص تولید محتوای متنی است یا خیر برای تمامی انواع محتوا کاربرد دارد؟

در جواب این سؤال باید اعلام کنیم که فرآیند تولید محتوا با استفاده از استراتژی محتوا برای هر نوع محتوایی شامل متن، عکس ، فیلم و حتی محتواهای دانلود نیز کاربرد دارد. درواقع امروزه افراد زیادی با استفاده از استراتژی محتوا و با جواب به سؤال استراتژی محتوا چیست، برای کسب و کار خود اقدام به ایجاد یک استراتژی محتوایی کرده و کسب و کار خود را رونق می‌دهند. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، استراتژی محتوا در حقیقت بخشی از پلن مارکتینگ است و با بازاریابی رابطه مستقیم دارد. درواقع این استراتژی به ما یادآوری می‌کند که چرا و برای چه کسی فرآیند تولید محتوا را انجام می‌دهیم.

استراتژی محتوا چیست و چگونه تدوین می‌شود؟

برای اینکه بتوانی به‌خوبی جواب سؤال استراتژی محتوا چیست را بدهیم باید در ابتدا به سؤالات زیر پاسخ روشنی دهیم. پاسخ به این سؤالات می‌تواند به‌خوبی ما را در زمینه تولید و ایجاد یک استراتژی مناسب همراهی کند. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله” استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟ 3 دلیل مهم برای استفاده از آن” را مطالعه نمایید .

استراتژی محتوا چیست و چگونه تدوین می‌شود؟

بررسی 5 سوال مهم در زمان تدوین استراتژی محتوا

شما با بررسی این 5 سوال مهم و جواب دادن به انها بر اساس کسب و کار خود می توانید به راحتی پایه های اولیه استراتژی خود را تدوین کنید. با اینکار شما می توانید به راحتی به خواسته های خود در استراتژی رسیده و کسب و کار خود را به راحتی رونق دهید .

1. چه کسی محتوای ما را می‌خواند؟

اولین سؤالی که در فرایند پاسخ به سؤال استراتژی محتوا چیست باید به آن جواب دهیم این است که اصلاً چه کسی محتوای ما را می‌خواند. درواقع با این سؤال و پیدا کردن جواب آن شما می‌توانید به‌خوبی مخاطبان خود را مشخص و دسته‌بندی کنید. درنتیجه می‌توانید بر اساس سلیقه مخاطب خود اقدام به تولید محتوا کنید. جواب این سؤال از این نظر حائز اهمیت است که شما می‌توانید محتوای مدنظر محصولات خود را برای یک قشر خاص تدوین کنید. درواقع جواب این سؤال باعث میشود که تمامی محتوا های شما یکسان نبوده و تنوع محتوایی بالایی در کار خود داشته باشید.

2. محتوای ما چه مشکلی از مخاطب را حل می کند؟

یکی دیگر از سؤال هایی که برای پاسخ به پرسش استراتژی محتوا چیست باید به آن جواب دهیم این که است که اصلاً محتوای تولیدشده ما به چه درد مخاطب می‌خورد و چه مشکلی از مخاطب را برطرف می‌کند؟
درواقع استراتژی تولید محتوای شما باید به نحوی باشد که به صورت کلی و یا تخصصی مشکل یا مشکلات مخاطب را برطرف کند. درواقع مخاطب شما و کاربر سایت شما برای خرید و یا بررسی یک محصول به سایت شما مراجعه می کند و در خصوص آن محصول ابهاماتی دارد. درنتیجه محتوای تولیدشده باید بتوانند به این ابهامات پاسخ داده و مشکلات کاربر را برطرف کند. درنتیجه مخاطب و کاربر سایت از محتوای تولیدشده شما راضی بوده و بعد ها نیز باری دریافت جواب های بیشتر به سایت شما مراجعه می کند. در این حالت شما می‌توانید هدف از تولید محتوای خود را به نحوی قرار دهید که مشتری به استفاده از کالا و یا خدمات شما ترغیب شود.

3. چه چیزی ما و محصولات ما را خاص می‌کند؟

یکی دیگر از سؤالاتی که باید در خصوص پرسش کلی استراتژی محتوا چیست پاسخ داده شود این است که چه چیزی ما و کالای ما را خطا می کند تا مشتری به سراغ ما آمده و به سراغ شرکت ها و سایت های رقیب نرود؟ در دنیای تجارت همواره برای کسب و کار شما رقیب وجود دارد حال شما باید به سمت خود اعلام کنید که شما نسبت به رقیب خود برتری هایی دارید. درنتیجه مشتری و کاربر سایت شما برای خرید محصولات و یا استفاده از خدمات شما ترغیب شود. درواقع نقطه عطف استراتژی محتوای شما باید این باشد که محتوای شما کاربر را جذب کرده و درنهایت منجر به خرید کالا و یا استفاده از خدمات شما شود.
حال برای اینکه مخاطب بداند چه چیزی شما را نسبت به رقبای خود برتر می کند باید به محتوای تولیدشده شما مراجعه کند. درنتیجه شما باید از قبل در محتوای خود این موارد را به دقت قرار داده باشید تا مشتری با مطالعه استفاده از محتوای شما از ارزش های شما آگاه شود. مراقب باشید که در اشاره به ارزش ها و ویژگی های خود زیاده روی نکنید که باعث فراری دادن کاربر می شوید.

بررسی 5 سوال مهم در زمان تدوین استراتژی محتوا

بررسی 5 سوال مهم در زمان تدوین استراتژی محتوا

4. از چه روشی برای استراتژی تولید محتوا استفاده می کنیم؟

یکی از بخش های مهم در سؤال استراتژی محتوا چیست استفاده از روش ایجاد استراتژی محتوایی است. درواقع شما باید مشخص کنید که محتوای شما به چه صورت تهیه شده و فرم آن به چه صورت است. در هنگام ایجاد استراتژی تولید محتوا شما مشخص می کنید که محتوای شما به صورت بلاگ باشد ، به صورت ویدئو باشد و یا به صورت اینفوگرافیک به دست مشتری برسد. در این حالت شما می‌توانید حتی بودجه مناسب تولید محتوای خود را نیز تخمین بزنید. درنتیجه شما می‌توانید از فرایند و مدت زمان تولید محتوا آگاه شده و آن را برای مخاطب خود به صورت مناسب تهیه نماید.

5. محتوای تولیدشده را به چه صورت منتشر می کنیم؟

یکی دیگر از بخش های مهم سؤال استراتژی محتوا چیست این بخش است که محتوای تولیدشده را باید از چه کانالی منتشر کنیم؟ درواقع شما باید در استراتژی محتوای خود مشخص کنید که محتوای تولیدشده در شبکه های اجتماعی منتشر میشود ؟ به صورت ایمیل مارکتینگ منتشر می‌شود و یا قرار است در سایت و شبکه های ویدئویی قرار گیرد؟ مشخص کردن کانال های انتشار محتوا به شما این کمک را می‌کند که استراتژی محتوایی خود را با دقت بیشتری تنظیم کرده و مخاطب هدف خود را شناسایی کرده و محتوا را بر اساس استاندارد های کانال های مدنظر تولید کنید.

استراتژی محتوا چیست و چرا باید برای محتوا استراتژی تعریف کنیم؟

حال که به بخش های مهم پرسش استراتژی محتوا چیست اشاره کردیم باید به این مورد نیز اشاره کنیم که اصلاً چه نیازی به تعریف استراتژی محتوا است؟ درواقع با توجه به حجم گسترده تجارت الکترونیکی امروزی وجود یک استراتژی محتوای مناسب باعث می‌شود که شما سرمایه ، زمان و منابع خود را به‌خوبی و به درستی صرف کنید. درنتیجه شما می‌توانید با استفاده از یک محتوای خوب و یک استراتژی محتوای مناسب ترافیک مورد نیاز سایت خود را تأمین کنید. درنتیجه کاربران بیشتری به سایت شما وارد شده و کسب و کار شما رونق بیشتری پیدا می کند. درنهایت فروش شما افزایش پیداکرده و منابع مالی شما تقویت می شوند. درنهایت برند شما نیز بین کاربران و مشتریان بیشتر و بهتر شناخته می‌شود.

هدف از استراتژی تولید محتوا را می توان این‌گونه تعریف کرده که با استفاده از یک استراتژی محتوای مناسب برند شما بهتر و بیشتر بین کاربران شناخته شده و شما ارتباط بیشتری با مشتریان و کاربران سایت خود پیدا می کنید. درنتیجه ترافیک سایت شما افزایش پیداکرده و نفرات و کاربران بیشتری وارد سایت شما می شوند. درنتیجه کسب و کار شما رونق پیداکرده و درآمد شما از فروش کالا و خدمات بیشتر و بهتر می‌شود.

معرفی شرکت نرم افزاری داده کاوان دینا

شرکت نرم افزاری داده کاوان دینا فعالیت خود را از سال 1397 با نام گروه نرم افزاری دینا و با همکاری گروهی از فارغ‌التحصیلان گرایش های رشته کامپیوتر و نرم افزار آغاز کرد . هدف این شرکت در ابتدا، تولید سامانه های جامع Help Desk مرتبط با فعالیت ها و عملکردهای واحد فناوری اطلاعات در تمامی سازمان ها و ادارات دولتی ، کارخانجات و تمامی مجموعه های خصوصی و دولتی است که در همین راستا شروع به تحلیل، طراحی و تولید سامانه جامع Help Desk دینا نمود . گسترش فعالیت های شرکت در سال 1398 و همچنین اخذ اعتماد مشتریان قبلی شرکت از جمله شرکت فرآورده های لبنی رامک در زمینه طراحی و تولید نرم افزارهای مبتنی بر پردازش تصویر و هوش مصنوعی و نیز تلاش جمعی تیم جوان و مستعد خود نهایتا موفق به تولید نرم افزار سفارشی چیدمان (چینا) جهت مدیریت هوشمند و مبتنی بر پردازش تصویر چیدمان محصولات رامک در تمامی فروشگاه ها و عاملین فروش در کشور گردید .

دینا، گروهی از جوانان مستعد، پرکار و خلاق

با گسترش فعالیت‌های این شرکت از سال 1397 تاکنون، سبد محصولات شرکت نرم افزاری داده کاوان دینا در سطح کشور و خارج از کشور وسیع تر شده است که این امر، مرهون تلاش و همفکری تیمی متشکل از بهترین مهندسان و تکنسین­ها در بخش های مختلف طراحی، مهندسی، تحقیق و توسعه، تولید، کنترل کیفیت و … می باشد. این شرکت در طول سالهای فعالیت خود، همواره کوشیده است تا از طرفی با طراحی محصولاتی با بالاترین بازدهی و ارزنده ترین پشتیبانی های فنی در مقایسه با سایر محصولات مشابه؛ و از طرف دیگر با تولید محصولاتی با کیفیت،مبتنی بر دانش و فناوری روز دنیا ، متخصصین مجرب و رعایت استانداردهای بین المللی مربوطه محقق می شوند، گامی بلند در راستای رضایت مشتریان خویش و نیز ارتقای سطح تولید در داخل و خارج از مرزهای ایران عزیز بردارد. به امید ایزد منان …

نوشته های مرتبط

ارسال یک نظر